تولید محتوا
سرجیو آلوارز کارشناس بازاریابی عملکرد، رهبر اسناد دیجیتال و مدیر عامل و بنیانگذار Ai Media Group است.

getty ایجاد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موثر در ساخت تبلیغات چشم نواز یا ویدیوهای جذاب نیست. البته، آن‌ها نقش دارند، اما من دریافته‌ام که ریشه واقعی کمپین‌های هدف‌محور بسیار کمتر از عکاسی و موسیقی متن است. برای دستیابی به اهداف بازاریابی نهایی خود، من معتقدم که یک کمپین بازاریابی دیجیتال باید بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها با منبع مناسب، جامع و صحیح باشد.
آنچه تجزیه و تحلیل داده ها ارائه می کند تجزیه و تحلیل فقط اعداد نیستند – آنها منبعی از دانش در مورد نیازها و رفتار مشتری شما هستند و برای راهنمایی نحوه بازاریابی شما برای افرادی که از خدمات شما استفاده می کنند یا محصول شما را می خرند مهم هستند.
با این حال، تجزیه و تحلیل باید جامع باشد. اگر فقط به مجموعه داده های یک پلتفرم متکی هستید – مانند تبلیغات گوگل یا فیس بوک – شکل دادن یک کمپین موثر حول این داده ها تقریبا غیرممکن است. مثل این است که بخواهید یک خانه با نیمی از نقشه بسازید و امیدوار باشید که آنطور که می خواهید تمام شود. در حالی که تجزیه و تحلیل داده ها کلید بازاریابی دیجیتال هستند، مجموعه ای از داده های به درستی نسبت داده شده اغلب می تواند تفاوت ایجاد کند. اضافه بار داده ها نیز می تواند یک مشکل باشد. اگر داده های خود را به درستی تجزیه و تحلیل نمی کنید، ممکن است احساس کنید که داده های زیادی دارید و بینش بسیار کمی دارید.
اسناد جامع برابر با تاکتیک‌های دیجیتال جامع است بسیاری از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال از تاکتیک‌های متفاوتی برای پلتفرم‌های مختلف تشکیل شده‌اند و تقریباً هیچ‌کدام از این تاکتیک‌ها به هم مرتبط نیستند. شرکت‌ها می‌توانند ببینند که فروش از کجا می‌آید، و اغلب تمایل دارند بر این باورند که بخش خاصی از سفر مشتری تنها راه است. آنها ممکن است بر این باور باشند که فروش مشتری فقط از یک پلتفرم حاصل می شود. این یک راه عالی برای هدر دادن بودجه بازاریابی شما است.
هنگامی که شما واقعاً تمام نقاط تماس در سفر مشتری خود را درک می کنید، می توانید به تصویر بزرگتر نگاه کنید تا ببینید که هر پلتفرم چگونه در نهایت فروش نقش دارد. سپس تاکتیک‌های کمپین شما برای هر پلتفرم می‌تواند با اعمال نفوذ در رسانه‌های اجتماعی، گره زدن آن به نتایج Google Ad و تکمیل قیف در موفق‌ترین نقطه پایانی که در داده‌ها می‌بینید، از سفر ثابت شده مشتری پشتیبانی کند.
ادغام تجزیه و تحلیل داده ها در بازاریابی دیجیتال، گام های روشن و قابل عملی برای گنجاندن موفقیت آمیز تجزیه و تحلیل داده ها در کمپین بازاریابی دیجیتال شما وجود دارد.
ابتدا اطمینان حاصل کنید که در حال جمع‌آوری داده‌ها از تمام پلتفرم‌های خود، از جمله رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و حتی تعاملات حضوری یا تلفنی با مشتریان خود هستید. این مجموعه داده را به عنوان یک کل به جای مجموع اجزای آن مشاهده کنید. این مسیر واقعی مشتری شما برای فروش است.
با جمع آوری این داده ها، گام بعدی این است که اطمینان حاصل کنید که می توانید مشتریان خود را از طریق آن داده ها ردیابی کنید. از کجا شروع می کنند و به کجا ختم می شوند؟ تمام نقاط تماس در این بین چیست؟ آیا واقعاً می توانید گام به گام سفر آنها را ردیابی کنید؟
هنگامی که شروع به ایجاد محتوا برای کمپین های خود می کنید، اجازه دهید داده ها منجر به ایجاد محتوا شوند. مشتریان شما در گذشته به چه نوع تبلیغات و تعاملی پاسخ داده اند؟ آیا به نظر می رسد که آنها به حلقه های ویدیویی بیش از حد تولید شده اهمیت می دهند یا بیشتر به سمت اینفوگرافیک های ساده کشیده می شوند؟ این بینش نباید فقط از اعداد نامزدی در رسانه های اجتماعی بدست آید، زیرا باز هم، این تنها بخشی از سفر است. اگر مشتریان با نوع خاصی از محتوا در یک پلتفرم درگیر می‌شوند، آیا در یک پلتفرم دیگر نیز درگیری آینه‌ای با آن نوع محتوا مشاهده می‌کنید؟ اگر چنین است، عالی است. اگر نه، تفاوت بین طرز فکر مشتری در این دو نقطه سفر چیست و در عوض چه چیزی باید به آنها بدهید؟
در تجربه من، تجزیه و تحلیل داده ها اغلب سنگ مانع برای شرکت ها است. ممکن است وقت گیر و گیج کننده باشد. خوشبختانه، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به طور مرتب برای کمک به حل این مشکل بهبود می‌یابند. با درخواست های مناسب، ابزارهایی مانند ChatGPT می توانند برای کمک به تجزیه و تحلیل داده های شما در کسری از زمانی که معمولاً طول می کشد، مورد استفاده قرار گیرند.
برای تعیین اینکه کدام ابزار برای نیازهای شما مناسب است، چند سوال از خود بپرسید:
1. چه نوع داده هایی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل نیاز دارم؟ انواع داده هایی را در نظر بگیرید که برای درک سفر مشتری و دستیابی به اهداف شما بسیار مهم هستند. این ممکن است شامل تجزیه و تحلیل وب، داده های رسانه های اجتماعی، بازخورد مشتری و موارد دیگر باشد.
2. ابزار به چه راحتی می تواند با سیستم های موجود من یکپارچه شود؟ اطمینان حاصل کنید که ابزار انتساب می تواند به طور یکپارچه با منابع داده فعلی شما یکپارچه شود.
3. بودجه من چقدر است؟ ابزارهای انتساب جامع از نظر هزینه متفاوت هستند، بنابراین بودجه خود را تعیین کنید و ابزاری را پیدا کنید که ویژگی های مورد نیاز شما را در آن بودجه ارائه دهد.
4. این ابزار چقدر کاربرپسند است؟ سهولت استفاده، رابط کاربری و قابلیت های گزارش دهی ابزار را ارزیابی کنید.
یک ارزیابی متفکرانه از این ملاحظات می تواند شما را به سمت انتخاب ابزار اسناد جامع کامل برای نیازها و اهداف خاص خود راهنمایی کند.
نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها اگر عباراتی مانند «دنبال کردن مشتری در طول سفر» نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کند، دیگر نیازی به ترس از فراتر رفتن نیست. داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید از پلتفرم‌های دیگر می‌آیند، بنابراین مقررات حفظ حریم خصوصی آن‌ها از قبل در داده‌هایی که گرفته‌اید ذاتی است.
علاوه بر آن، برای مفید بودن تجزیه و تحلیل شما، در واقع نیازی به داشتن داده های شناسایی نیست. شما نیازی به دانستن نام مشتری خود ندارید. در واقع، آنها می توانند کاملاً ناشناس باشند. ارزش این است که بدانیم آنها یک فرد هستند، و درک کنیم که آنها چگونه از طریق قیف فروش شما بدون توجه به هویت آنها حرکت کرده اند.
اجتناب از OverloadData می تواند منبع بسیار ارزشمندی باشد، اما تنها زمانی مفید است که به درستی تجزیه و تحلیل شود. قبل از آن، این فقط یک دسته از اعداد است. با اجرای تاکتیک‌های دیجیتالی جامع، می‌توانید بینش‌هایی را از آن داده‌ها استخراج کنید تا به ایجاد کمپین‌های بازاریابی دیجیتال موفق و قانع‌کننده کمک کنید که می‌تواند به اطمینان از تحقق تمام اهداف کسب‌وکار شما کمک کند.
شورای تجارت فوربس مهمترین سازمان رشد و شبکه سازی برای صاحبان و رهبران مشاغل است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. سرجیو آلوارز سرجیو آلوارز کارشناس بازاریابی عملکرد، رهبر اسناد دیجیتال و مدیر عامل و بنیانگذار Ai Media Group است. مشخصات کامل اجرایی سرجیو آلوارز را اینجا بخوانید.”>

sarkhat

توسط sarkhat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *