Wp Header Logo 1867.png

«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، پیرامون حمله سایبری رژیم صهیونیستی به شبکه ارتباطی حزب‌‌الله لبنان، اظهار داشت: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حمله سایبری به شبکه ارتباطی حزب‌الله لبنان جنگ الکترونیکی بود که با کمک آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی و منطقه‌ای صورت گرفت.

هانی‌زاده: حمله سایبری رژیم صهیونیستی به حزب‌الله برای جبران شکست جنگ غزه است

هانی‌زاده با بیان اینکه حمله سایبری رژیم صهیونیستی به شبکه ارتباطی حزب‌الله لبنان ارزش نظامی ندارد، افزود: حزب الله لبنان و محور مقاومت هم اکنون به خوبی دریافتند که رژیم صهیونیستی، آمریکا و دنیای غرب یک جنگ پیچیده الکترونیکی را علیه آنها سازماندهی کردند تا بتوانند شکست نظامی خود در جنگ غزه را جبران کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ناتوانی رژیم صهیونیستی در تغییر معادلات میدان جنگ غزه اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع مهم در این میان این است که با گذشت ۱۲ ماه از جنگ غزه، رژیم صهیونیستی نتوانسته معادله میدانی را تغییر بدهد. بر همین اساس نیز حمله اخیر انصارالله یمن که با موشک «هایپرسونیک» صورت گرفت شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

هانی‌زاده به عبور موشک «هایپرسونیک» یمن از لایه‌های پدآفندی رژیم صهیونیستی پرداخت و افزود: علت این شکست بزرگ و سنگین برای رژیم صهیونیستی این است که موشکی که از یمن به سمت تل‌آویو شلیک شد، توانست از شش لایه پدافند هوایی و سامانه دفاع هوایی در منطقه عبور کند. ضمن اینکه این عبور موشک از لایه‌های دفاعی نشانه توانمندی محور مقاومت برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی است.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا با بیان اینکه بعد از این حمله سایبری جنگ غزه وارد مرحله بسیار خطرناکی خواهد شد، ادامه داد: احتمال دارد که این حمله سایبری مقدمه‌ای برای حمله گسترده هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان باشد و بر همین اساس هم محور مقاومت باید در آمادگی بالای رزمی و نظامی کاملی باشد تا بتواند از حمله هوایی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابر این این حمله سایبری مقدمه‌ای برای حملات دیگر و ترور‌های دامنه‌دار خواهد بود که رژیم صهیونیستی برای رهبران محور مقاومت پیش‌بینی کرده است.

هانی‌زاده به نقش آمریکا در کمک به رژیم صهیونیستی برای انجام این حمله سایبری پرداخت و اضافه کرد: می‌توان گفت که آمریکا در جریان این حمله سایبری نقش بسیار مهمی برای کمک به رژیم صهیونیستی داشت و در کنار آن هم کشور‌های اروپایی هم نظیر آلمان، فرانسه و انگلیس از چنین تکنولوژی برخوردار هستند و قطعا به این رژیم کمک‌هایی را انجام دادند.

کارشناس مسائل غرب‌آسیا عنوان کرد: در خصوص کشور‌های منطقه هم باید گفت که آنها هم احتمالا از قبل چنین حمله سایبری را پیش‌بینی کرده بودند و به خوبی می‌دانستند که رژیم صهیونیستی چنین قصدی برای انجام حمله سایبری به شبکه ارتباطی پیجر حزب‌الله لبنان دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی با انجام رایزنی‌های گسترده با آمریکا و کمک گرفتن از فناوری آمریکا و غرب این حمله را سازماندهی کردند و امکان دارد این حملات سایبری در مراحل بعدی متوجه تلفن‌های همراه و شبکه‌های رادیویی هم شود.

هانی‌زاده در پایان گفت: بنابراین آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشور‌های اروپایی از جنگ الکترونیکی برای فلج کردن محور مقاومت استفاده کنند، زیرا ثابت شده است که این رژیم اشغالگر و حامی آن یعنی آمریکا علی‌رغم اینکه امکانات گسترده‌ای را دارند، در جنگ‌های کلاسیک توانمندی لازم را ندارند و در این قبیل جنگ‌ها شکست خوردند و برای همین هم به سمت جنگ‌های الکترونیکی و حملات سایبری تغییر مسیر دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *