Wp Header Logo 2042.png


کد خبر : 2071060 |
30 شهریور 1403 ساعت 22:47 |
41.9K بازدید |

40
دیدگاه

چهار برخورد در محوطه جریمه؛


دیدار پرسپولیس و آلومینیوم نیز صحنه‌های مشکوک زیادی داشت.

کارشناسی چهار صحنه مشکوک پرسپولیس - آلومینیوم

به گزارش “ورزش سه”، دیدار تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم با یک صحنه مشکوک داوری آغاز شد و تا آخرین دقایق هم با بحث و بررسی پیرامون داوری همراه بود. صحنه اول با خطا روی علی علیپور رخ داد که بازیکنان آلومینیوم اعتقاد داشتند خطا بیرون محوطه جریمه رخ داده است.

در ادامه برخورد توپ به بدن حسین کنعانی با اعتراض آلومینیوم برای اعلام پنالتی همراه شد. در نیمه دوم نیز پرسپولیس یک گل و یک پنالتی داشت، اما این گل با خطای احمدزاده مردود شد و پنالتی هم با بازبینی صحنه، از دست رفت.

در همین خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز داشتند که در ادامه میتوانید بخوانید:

📌 پنالتی پرسپولیس (دقیقه ۷)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه دو مدافع و یک مهاجم در حال جدال بر سر تصاحب توپ هستند که مدافع دورتر، با دست و از روی خط محوطه جریمه اقدام به هل دادن مهاجم می‌کند و چون این خطا در ادامه در داخل محوطه رخ داد، پنالتی صحیح است.

✅ بابک وسیله بر: در این صحنه از نظر تشخیص محل خطا نیاز به دوربین روی خط محوطه جریمه است، در هر صورت جریمه تیمی، ضربه آزاد مستقیم بوده، اما جریمه شخصی آن نمی2تواند به جهت سلب آشکار گلزنی کارت قرمز باشد، چون تمامی فاکتورهای اخراج همزمان اتفاق نیفتاده است ( مالکیت یا احتمال آن ).


📌 مشکوک به پنالتی آلومینیوم (دقیقه ۱۰)

✅محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه با توجه به جایگیری داور و شوتی که مهاجم می‌زند، توپ به پشت و پهلو می‌خورد و به کرنر می‌رود و خطای پنالتی نیست.

✅بابک وسیله بر: در این صحنه توپ به پشت مدافع اصابت کرده و هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتد، بنابراین ادامه بازی صحیح است.


📌 گل سوم پرسپولیس (دقیقه ۷۴)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مهاجم سر می‌خورد و نمی‌تواند خودش را کنترل کند و از روی بی‌احتیاطی با دروازه‌بان برخورد می‌کند. این موضوع باعث می‌شود دروازه‌بان در دفع توپ ناموفق عمل کند و به همین خاطر این گل به درستی مردود شد.

 ✅ بابک وسیله بر: در این صحنه توپ در بازی بوده و قبل از ورود به دروازه، مهاجم با تکل روی دروازه‌بان مرتکب خطا می‌شود، بنابراین خطای مهاجم محرز و گل مردود اعلام می‌شود.‌‌


📌 مشکوک به پنالتی پرسپولیس (دقیقه ۸۷)

❌ محمدرضا ابوالفضلی: من با عدم اعلام پنالتی موافق نیستم. بازیکن مدافع هیچ شانسی برای تصاحب توپ نداشت و در دفع توپ ناموفق بود. مهاجم ضربه اول را به توپ زد و با فرارگرفتن پای مدافع که اصلا پشت به صحنه بود و با بی‌احتیاطی، پشت پا زد.

❌ بابک وسیله بر: مهاجم برای تصاحب توپ با بی‌احتیاطی مرتکب خطا روی مدافع می‌شود، پس در این صحنه اعلام خطای مهاجم بدون جریمه شخصی قضاوت آن می‌باشد .

تکمیل می‌شود…

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *