Wp Header Logo 2148.png

محمد توتونچی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خرسند هستیم که خط دریایی اروندکنار – کویت راه‌اندازی می‌شود و به طور حتم تسهیل کننده‌ای برای تردد مسافری و حمل بار خواهد بود.

وی افزود: یکی از پایه‌های اصلی ارتقای روابط تجاری بین کشورها موضوع حمل و نقل است و در سایه همسایگی ۲ کشور ایران و کویت این خط دریایی ضمن اینکه پیامدهای مثبتی اقتصادی به همراه دارد سبب ارتقا روابط تجاری دو کشور نیز می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با اشاره به خطوط هوایی بین ایران و کویت عنوان کرد: پروازها به صورت مستقیم از شهرهای مختلف با چهار شرکت هواپیمایی ایرانی و کویتی در حال انجام است.

توتونچی ادامه داد: مسافران برای حمل و نقل زمینی از طریق شلمچه صفوان و عبدلی به سمت کویت و بالعکس سفر می‌کنند که ظرفیت جدیدی است.

وی با اشاره به پیامدهای مثبت اقتصادی و گردشگری توضیح داد: راه اندازی خط دریایی اروندکنار – کویت به عنوان تسهیل کننده حمل و نقل مسافر و کالا می‌تواند جایگاه خود را ارتقا ببخشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت تاکید کرد: به طور حتم خط اروندکنار – کویت به عنوان یکی از پایه‌های تحکیم روابط تجاری ایران و کویت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر بندر اروندکنار در ۴۵ کیلومتری شهر آبادان قرار دارد و نزدیک ترین بندر تجاری ایران به کشور کویت است.

اخیراً «سیدمحمد مولوی» نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی خط دریایی اروندکنار به کشور کویت را پیگیری کرد.

نوشته راه‌اندازی خط دریایی اروندکنار-کویت عامل ارتقا روابط ایران و کویت اولین بار در اقتصاد کلان. پدیدار شد.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *