Wp Header Logo 2462.png

مهر: بر اساس جدیدترین گزارش دفتر اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو میزان جمعیت تحت پوشش آب شرب تا پایان مرداد امسال در بخش شهری به ۹۹.۹ درصد و در بخش روستایی به ۸۶.۸۴ درصد و تحت پوشش فاضلاب به ۵۵.۸۹ درصد رسید.

بر این اساس تعداد مشترکان آب در بخش شهری تا پایان مرداد امسال ۱۸ میلیون و ۹۰۱ هزار و در بخش روستایی ۶ میلیون و ۳۹۹ هزار مشترک را شامل می‌شود.

تعداد مشترکان آب در بخش شهری نسبت به پایان مرداد ۱۴۰۲ با ۰.۹ درصد و در بخش روستایی تعداد مشترکان آب با ۰.۵۲ درصد افزایش روبرو بوده است.

بر اساس جدول وضعیت تأسیسات آب طول شبکه توزیع آب در بخش شهری نسبت به پایان مرداد ۱۴۰۲( ۱۶۸ هزارو ۶۹۵ کیلومتر) ۱.۴ درصد افزایش داشته و در بخش روستایی ۱۸۳ هزار و ۲۸۷ کیلومتر اعلام شده است.

هچنین بر اساس آخرین آمار از تعداد مخازن آب در حوزه شهری ۵۴۹۸ واحد و با ظرفیت ۱۷ میلیون و ۳۴۹ هزار متر مکعب و در حوزه روستایی ۳۰ هزار و ۳۶۴ واحد با ظرفیت ۴ میلیون و ۶۶۱ هزار مترمکعب مخزن آب به ثبت رسیده است.

این درحالی است که تا پایان مرداد امسال ۱۶۹ تصفیه‌خانه در مدار قرار دارد که ظرفیت آن برابر با ۱۵ میلیون و ۵۰۴ هزار متر مکعب در روز است و ظرفیت اسمی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار نسبت به پایان مرداد سال گذشته ۴.۲ درصد افزایش داشته است.

تعداد مشترکان فاضلاب نسبت به پایان مرداد سال گذشته ۱.۹۶ درصد افزایش داشته و طول خطوط انتقال فاضلاب نسبت به پایان مرداد ۱۴۰۲ نیز ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

این گزارش اضافه می‌کند: در بخش شهری انشعاب آب (تعداد مشترکان آب) ۰.۹ درصد طول شبکه توزیع آب ۱.۴ درصد و ظرفیت اسمی تصفیه‌خانه‌های در مدار ۴.۲ درصد افزایش داشته و آب تولیدی (مجموع آب تولیدی زیرزمینی و سطحی) نسبت به پایان مرداد سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

در بخش روستایی نیز انشعاب آب (تعداد مشترکان آب) در همین بازه زمانی ۰.۵۲ درصد و حجم مخازن آب ۲ درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش همچنین سرانه مصرف کل آب شرب در کشور ۱۹۷ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر متوسط نرخ فروش یک متر مکعب آب ۷۹۰۴ ریال سهم حجم آب زیرزمینی به کل تولید در تأمین آب شرب ۵۳ درصد نسبت مصرف خانگی آب شرب به کل مصرف ۸۱ درصد و سهم آب بدون درآمد نیز ۲۸.۳۲ درصد اعلام شده است.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *