Wp Header Logo 2444.png

خراش‌های روی لنز عینک به طرز اذیت‌کننده‌ای کیفیت دید ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. خط و خش عینک می‌تواند به دلایل زیادی در طول زندگی روزمره ایجاد شود. مثلاً عینک را بدون جعبه در کنار اجسام سخت قرار دهیم یا با دستمال زبر لنز‌ها را پاک کنیم. روش‌های خانگی آسان زیادی وجود دارد که می‌توانند میزان خط و خش عینک را کم‌تر کنند. اگرچه این روش‌ها ممکن است بیشتر آسیب‌زننده به‌نظر برسند تا کمک‌کننده! اما تجربه ثابت کرده است برخی از این راه‌کار‌ها در از بین بردن خراش روی لنز عینک موفقیت‌آمیز بوده‌اند.

فهرست محتوا

خمیر جوش شیرین
خمیردندان
نشاسته یا آرد ذرت
 روش‌های جلوگیری از خط و خش عینک

خمیر جوش شیرین

شاید در ابتدا به نظر برسد ذرات جوش شیرین که اغلب به عنوان اسکراب خانگی برای از ین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست استفاده می‌شوند نمی‌توانند راه حل مناسبی برای از بین بردن خط ‌و خش عینک باشند. اما باور کنید یا نه، مخلوط نرم جوش شیرین با آب برای از بین بردن خراش از روی لنز عینک استفاده می‌شود. نصف قاشق شربت‌خوری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری غلیظ و نرم ایجاد شود. خمیر را روی لنز‌های خود با احتیاط کامل بمالید. توجه کنید که نباید مخلوط را روی لنز عینک بسابید. سپس با یک دستمال مرطوب شده از آب سرد عینک خود را تمیز کنید.

فریم عینک طبی مدل Fr 6546

فریم عینک طبی مدل Fr 6546

۱۰۷,۸۲۰ تومان

مشاهده و خرید

خمیردندان

از خمیردندان بسیار بیشتر از تمیز کردن دندان‌ها می‌توان استفاده کرد. خمیردندان یک روش مقرون به صرفه برای از بین بردن خط و خش عینک است. تنها کاری که باید انجام دهید این است مقدار کمی خمیر دندان را روی دستمال کاغذی پنبه قرار داده و به آرامی روی خراش‌های لنز عینکتان بمالید. البته خمیر دندان شما نباید از ترکیباتی با سایندگی بالا تشکیل شده باشد. یک خمیردندان ملایم برای این کار مناسب‌تر است.

بند عینک مدل مخملی کد NB

بند عینک مدل مخملی کد NB

۱۸ %

۲۲۵,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

  • بررسی عینک آفتابی مدل TR3311 Polarized Maroon؛ طراحی زیبا و ظاهری جذاب

نشاسته یا آرد ذرت

این روش کم‌تر شناخته شده است اما مخلوط نشاسته یا آرد ذرت با آب ( مثل خمیر جوش شیرین) هم می‌تواند در از بین بردن خراش‌های روی عینک کارساز باشد. برای جلوگیری از ساییدگی بیشتر لنز‌ها، بهتر است از نشاسته‌ی ذرت به جای آرد ذرت که ذرات زیر بیشتری دارد، استفاده کنید.

پیشگیری از خش عینک

دستمال عینک مدل NFB04 مجموعه 4 عددی

دستمال عینک مدل NFB04 مجموعه ۴ عددی

۳۷,۸۰۰ تومان

مشاهده و خرید

 روش‌های جلوگیری از خط و خش عینک

حتی با مراقبت مناسب، خراش روی عینک ممکن است در طول زمان ایجاد شود. بنابراین، بهتر است به جای استفاده از روش‌های نامطمئن خانگی برای از بین بردن این مشکل، از به وجود آمدن آن پیش‌گیری کرد. در ادامه روش‌های ساده برای پیشگیری از خط و خش عینک آمده است.

  • عینک‌های ترند سال ۲۰۲۴؛ امسال چه عینک‌هایی مد هستند؟

هنگام خرید عینک جدید، لنز‌های ضدخش سفارش دهید

این روز‌ها تقریباً همه‌ی عینک‌ها دارای پوشش لنز ضدخش هستند. گاهی اوقات هم ضدخش کردن عینک یک هزینه‌ی جداگانه بر قیمت تمام شده‌ی عینکتان اضافه خواهد کرد. با این حال ارزشش را دارد در حالی که لنز‌های شما را کاملا ضدخش نمی‌کند، اما احتمال خراش را کاهش می‌دهد.

از یک جعبه‌ی محکم برای نگه‌داری از عینکتان استفاده کنید

انواع مختلف کیف، کیسه‌ی نگه‌داری یا حعبه‌ی عینک در بازار وجود دارد. شما باید یک کیف سخت برای نگه‌داری عینک خود انتخاب کنید، کیف یا جعبه‌ای که از بیرون محکم و در داخل نرم باشد.

قاب عینک مدل ۱۲۴

قاب عینک مدل ۱۲۴

۳۰,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

قرار دادن صحیح عینک در جعبه را یادبگیرید

نگه‌داری صحیح عینک در جعبه تا حد زیادی از لنزهای عینکتان دربرابر خش افتادن جلوگیری می‌کند. باید توجه داشته باشید که قرار دادن عینک در جعبه به صورت رو به پایین اشتباه است. لنز‌های عینک در جعبه همیشه باید به سمت بالا باشند تا از هرگونه خراشیدگی جلوگیری شود.

همیشه عینک خود را با دقت پایین بیاورید.

از قسمت شقیقه‌ها عینک را دربیاورید. این ایمن‌ترین روش برای پایین آوردن عینک است. در حالت ایدئال، همیشه باید عینک خود را با استفاده از هر دو دست بردارید. به طوری که انگشتان شما نزدیک لنز‌ها نباشند.

از بین بردن خط و خش عینک

عینک خود را در جایی پایین نگذارید

در حالی که قرار دادن عینک روی نزدیک‌ترین سطح ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، همیشه به یاد داشته باشید که چون عینک‌ها از لنز‌های شفاف ساخته شده‌اند، همیشه به راحتی دیده نمی‌شوند. بنابراین مطمئن شوید که عینک خود را در مکانی امن قرار دهید. به عنوان مثال، قرار دادن آن‌ها روی یک قفسه‌ی کتاب یا پاتختی اغلب معقول‌تر از میز آشپزخانه یا میز قهوه‌خوری به هم ریخته است. سعی کنید در هر جایی عینک خود را رها نکنید.

  • ۱۰ باور اشتباه درباره‌ی عینک آفتابی که به چشم‌های شما آسیب می‌زند!

حتی برای مدت زمان کوتاه، عینک خود را در جعبه قرار دهید

در روزمره دفعات متعددی پیش می‌آید که فقط دقایقی عینک خود را از روی چشم‌هایتان برمی‌دارید و به همین دلیل حوصله‌تان نمی‌شود آن‌ها را در جعبه برگردانید. همین دقایق کوتاه کافیست تا احتمال خراشیدگی عینک شما افزایش یابد. چند قاب محافظ بخرید تا در مکان‌هایی که اغلب عینک خود را درمی‌آورید (نزدیک تخت، در دفتر کار، در کیف / کوله پشتی، در ماشین و غیره) همیشه یک جعبه در نزدیکی خود داشته باشید.

عینک آفتابی مردانه آلبرت وگ مدل 6315C84-P50 Polarized Avantgarde Visionary

عینک آفتابی مردانه آلبرت وگ مدل ۶۳۱۵C84-P50 Polarized Avantgarde Visionary

۷۰ %

۶,۳۸۰,۰۰۰

۱,۹۱۴,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

از دستمال مایکروفایبر مخصوص عینک استفاده کنید

هنگامی که عینک شما کثیف می‌شود، ممکن است عادت داشته باشید که آن را با هر چیزی که در نزدیکی شماست پیراهن، حوله، دستمال کاغذی و غیره تمیز کنید. اما این ابزارها می‌توانند به طرز شگفت‌آوری ساینده باشند، به خصوص اگر عدسی عینکتان تمیز نباشد. بنابراین مهم است که همیشه لنز‌های خود را با یک پارچه مایکروفایبر نرم و یک محلول مخصوص تمیز‌کننده‌ی عینک یا کمی آب تصفیه پاک کنید بهتر است.

فریم عینک طبی مدل BLK-2534

فریم عینک طبی مدل BLK-2534

۲۴۰,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

از روش‌های نامطئن خانگی برای از بین بردن خش عینک استفاده نکنید

استون، آمونیاک، پولیش نقره و خودرو یا الکل مواد مناسبی برای از بین بردن خط و خش عینک نیستند. چه بسا ممکن است لایه‌ی ضدخش عینک شما را هم از بین ببرند. برای از بین بردن خط و خش عینک، هیچ وقت از روش‌های نامطمئن خانگی استفاده نکنید.

منابع: blockbluelight, jsaeyedocs

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *