Wp Header Logo 2640.png

جام جهانی فوتسال – ازبکستان؛

دور یک هشتم نهایی دهمین دوره جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ در ازبکستان ادامه یافت.

امروز مصاف ایران با مغرب در یک هشتم
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در این دوره از رقابت‌ها ۲۴ تیم از جمله تیم ایران حضور دارند که در ۶ گروه ۴ تیمی رقابت کردند و از هر گروه ۲ تیم برتر به همراه ۴ تیم از ۶ تیم سوم گروه‌ها به دور یک هشتم نهایی صعود کردند. مسابقات تا یک شنبه ۱۵ مهر در شهر‌های تاشکند، بخارا و آندیجان برگزار می‌شود. تیم‌های فرانسه، تاجیکستان و افغانستان برای اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافتند. قاره آسیا برای چهارمین بار میزبان این رقابت‌ها شده است. به تیم روسیه به علت درگیری با اوکراین اجازه حضور در این رقابت‌ها داده نشد.

نتایج و برنامه و وضعیت سایر گروه‌ها به این شرح است:
دور یک هشتم نهایی: 
اسپانیا ۱ – ۲ ونزوئلا
پاراگوئه ۳ – ۱ افغانستان (وقت اضافه) 

برنامه – پنجشنبه ۵ مهر: 
ایران – مغرب (ساعت ۱۶ – استادیوم یونیورسال شهر بخارا – داور: دانیل متکوویچ از سوئیس)
تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه F، با نتایج ۷ – ۱ تیم ونزوئلا، ۹ – ۴ تیم گواتمالا و ۴ – ۱ تیم فرانسه را مغلوب کرد و با ۹ امتیاز به عنوان تیم نخست صعود کرد.
پرتغال (قهرمان دوره قبل) – قزاقستان

جمعه ۶ مهر: 
تایلند – فرانسه
آرژانتین – کرواسی
در این دوره ابراهیم محرابی افشار داور ایرانی حضور دارد که مسابقه تیم‌های برزیل و کرواسی را در دور گروهی قضاوت کرد.
پیش از این تیم‌های برزیل و اوکراین به دور یک چهارم نهایی صعود کرده اند.
در جدول گلزنان رقابت‌ها مارسل مارکش از تیم برزیل با ۹ گل در صدر قرار دارد و آلن برندی از آرژانتین و سالار آقاپور از ایران با ۶ گل دوم مشترک هستند و کوین بریسنیو از ونزوئلا، ژان پیتو از برزیل و آرنولد نوب از قزاقستان با ۵ گل در رده چهارم قرار گرفت.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۱، تیم‌های پرتغال، آرژانتین و برزیل اول تا سوم شدند.
جام جهانی فوتسال از سال ۱۹۸۹ شکل گرفت و این رقابت‌ها در حال حاضر هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود. در جام جهانی فوتسال تیم برزیل با ۵ قهرمانی و یک نایب قهرمانی و ۲ سومی همچنان رکورد دار است و اسپانیا با ۲ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم و آرژانتین با یک قهرمانی و نایب قهرمانی در رده سوم قرار دارند. تیم پرتغال با یک قهرمانی و یک مقام سومی در رده چهارم قرار گرفت.
تیم ملی فوتسال ایران (قهرمان آسیا) برای نهمین بار در جام جهانی فوتسال حاضر شد. تیم ایران در سال ۱۹۹۲ در رده چهارم قرار گرفت و در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ در دور گروهی، ۲۰۰۸ در دور دوم گروهی، در سال ۲۰۱۲ در یک هشتم نهایی و در سال ۲۰۲۱ در دور یک چهارم نهایی حذف شد. تیم ایران در سال ۲۰۱۶ در بهترین عملکرد خود سوم شد.
تیم ایران تا کنون در ۴۳ بازی جام جهانی فوتسال ۲۲ برد، ۶ تساوی و ۱۵ شکست کسب کرده و در این دیدار‌ها ۱۵۷ گل به ثمر رساند و ۱۴۰ گل دریافت کرده است. ایران در بررسی عملکرد کلی تیم‌های حاضر در تاریخ جام جهانی فوتسال در رده هفتم قرار دارد.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *