Wp Header Logo 2716.png

شعبان ربی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملکرد رسانه‌ها در تبیین و توسعه ارزش‌های دوران دفاع‌مقدس، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، با توجه به امکانات موجود رسانه‌ای و تجهیزات از قبیل دوربین‌های فیلم‌برداری، ضبط صوت و دوربین‌های عکاسی و نیز سایر امکانات ناچیز رسانه‌ای در کشور، به نظر می‌رسد در آن دوره موفق‌تر از پایان جنگ تحمیلی و شرایط کنونی عمل شده است.

وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات رسانه‌ای امروز به مراتب پیشرفته‌تر و به‌روزتر از سه دهه گذشته است، اظهار کرد: این در حالی است که با دیدن فیلم‌ها، عکس‌ها و صداهای ضبط شده از زمان اعزام نیروها و یا صحنه‌های نبرد و مصاحبه‌هایی که انجام شده، می‌بینیم که همه این صحنه‌ها واقعی‌تر از بسیاری از برنامه‌های امروز بوده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، یادآور شد: تبیین و توسعه ارزش‌های دوران دفاع مقدس یکی از ضروریات دولت‌ها به خصوص صدا و سیما و رسانه‌های خبری در راستای انتقال ارزش‌ها به نسل جوان است.

فرصت‌سوزی‌های گذشته در زمینه تبیین ارزش های دفاع مقدس جبران شود

ربی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و نیز تبیین توسعه همه جانبه آن همه فداکاری در دهه‌های اخیر به واسطه برگزار انواع و اقسام یادواره‌ها، مراسم، جلسات، همایش‌ها و … مطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که امروزه به دلایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و از همه مهم‌تر بی‌تفاوتی برخی از دولت‌مردان و مسولان و نیز مماشات و مصلحت‌ها با آن ارزش‌ها فاصله زیادی ایجاد شده است که باید جریان‌سازی شده و به گفتمان تبدیل و جبران شود.

وی افزود: جبران این عقب‌ماندگی‌ها به انگیزه و حمایت دولت‌مردان نیاز داشته و اگر در این بخش کوتاهی شده است باید همه دلسوزان نسبت به جبران آن اقدام کنند.

ربی در ادامه به نقش فرماندهان و رزمندگان استان در اوایل انقلاب و در کردستان از سال ۵۸ و دوران دفاع مقدس اشاره و با بیان اینکه این نقش بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: نقش‌آفرینی‌های ایثارگران، فرماندهان، رزمندگان و اقشار مختلف مردم در پشت جبهه در همه صحنه‌های انقلاب، جنگ و بعد از آن در صحنه‌های توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست، لذا مسوولان باید با همت بلند بتوانند در معرفی، الگوسازی و هویت یابی برای جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان و نیز کسانی که می‌خواهند در این راستا تحقیق و پژوهش کنند، گام‌های موثری بردارند.

برخورداری از اخلاص، صداقت، انگیزه و گوش به فرمان بودن زمینه پیروزی را فراهم کرد

این آزاده سرافراز با تاکید بر اینکه برخورداری از اخلاص، صداقت، انگیزه و گوش به فرمان بودن زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد، گفت: وحدت بین همه اقشار مختلف مردم در زمان انقلاب زبانزد بود؛ هر چند گروه‌هایی چون منافقین، توده‌ای‌ها، گروه‌های چپ و راست، لیبرال دموکرات‌ها، کومله‌ها و دیگر گروه‌های معاند در جنوب، شمال، غرب و شرق کشور برای دشمنان نظام کار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه جناح‌های سیاسی و گروه‌هایی که معتقد به انقلاب و امام راحل و نیز ولایت‌فقیه بودند، همه با هم با یک هدف ملی و انقلاب برای مقابله با دشمنان داخلی و خارجی متحد بودند، ادامه داد: این فرآیند ابتدا با توکل به خدا، وحدت مردم و تبعیت واحد از بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و نیز نداشتن انتظارات و توقعات به لحاظ حضور در جبهه‌های نبرد بود.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *