Wp Header Logo 2965.png

به گزارش آیمد 90 مصطفی جمالی، در پی دعوت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، عملکرد سازمان انتقال خون را تشریح کرد.

وی، اقدامات نوین در انتقال خون از جمله انجام آزمایش NAT ، آنتی بادی اسکرینینگ و HLA را تشریح و با اشاره به جایگاه بین المللی انتقال خون کشور، اقدامات بین المللی انجام شده از جمله میزبانی گروه G۵ در سال ۱۴۰۲ و برگزاری کنفرانس بین المللی طب انتقال خون با حضور نمایندگانی از ۳۰ کشور در سال ۱۴۰۳ را تبیین کرد.

جمالی با تاکید به سرعت گرفتن بهره وری و پیشرفت سازمان انتقال خون ایران، گفت: کسب رتبه اول انتقال خون ایران در آسیا به تأیید انجمن آسیایی انتقال خون در سال ۲۰۲۲ و رسیدن به سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ مد نظر مقام معظم رهبری، تا پایان سال جاری و پیش از پایان زمان مقرر شاهد این مدعا است.

وی در ادامه به حوزه زیرساخت ها اشاره کرد و بیان داشت: آغاز ساخت دو سردخانه منفی ۴۰ درجه با حجم بیش از ۱۵۰ هزار لیتر پلاسما و ایجاد ۷ سردخانه سیار نگهداری پلاسما در راستای پدافند غیرعامل برای اولین بار در کشور اقدامی توسعه محور برای رفع نیاز ذخیره سازی و نگهداری پلاسما است.

جمالی گفت: همچنین به اتمام رساندن برخی پروژه ها که بیش از ۱۲ سال از آغاز اجرای آن گذشته بود، از جمله مرکز جامع انتقال خون بندرعباس، سنندج و تبریز که در مرحله نهایی (بیش از ۹۵ درصد) هستند، از دیگر دستاوردهای سازمان انتقال خون در اجرای برنامه هفتم است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه به پرداخت کارانه به پرسنل خدوم انتقال خون برای اولین بار در سراسر کشور و اجرای بند «د» ماده ۷۰ قانون برنامه هفتم پیشرفت اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این برنامه توسط سازمان انتقال خون به عنوان نخستین دستگاه اجرایی در سطح کشور که در ۶ ماهه اول سال نسبت به اجرایی کردن تکلیف مقرر، اقدام کرده است.

سازمان انتقال خون مصطفی جمالی

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *