Wp Header Logo 2987.png

از آن‌جایی که فشن دهه‌ی ۹۰ میلادی دوباره جای خود را در عرصه‌ی مد و فشن باز کرده پس جای تعجب نیست که ظهور استایل‌های دهه‌ی ۹۰، با خود محبوبیت دوباره‌ای برای بوت‌های دکتر مارتین به ارمغان آورده‌ باشد.

این بوت‌های جذاب یکی از اجزای اصلی کمد لباس‌ افراد در سرتاسر دنیا هستند که می‌توانند تقریباً با هر چیزی در کمد شما استایل شوند. اگر فکر می‌کنید که پوشیدن این بوت‌ها برای شما مناسب نیست و به استایلتان نمی‌آید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. با ما در این مطلب از دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا ۱۵ استایل جذاب را در ترکیب با بوت‌های دکتر مارتین نام برده و شرح دهیم.

فهرست محتوا

تاریخچه‌ی بوت‌های دکتر مارتین
انواع استایل با بوت‌های دکتر مارتین

تاریخچه‌ی بوت‌های دکتر مارتین

برند دکتر مارتین یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای کفش در جهان است. تاریخچه‌ی این برند به دوران پس از جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد و داستانی پر از نوآوری، تغییر و مقاومت اجتماعی را دربر دارد. داستان بوت‌های دکتر مارتین از سال ۱۹۴۵ و در آلمان آغاز شد، زمانی که دکتر کلاوس مارتین (Klaus Märtens)، پزشک ارتش آلمان، پس از مصدومیت پای خود، به دنبال راهی بود تا راحت‌تر حرکت کند. او با استفاده از لاستیک‌های اضافی و چرم‌های قدیمی، اولین نمونه‌ی کفش با پاشنه‌ی موردنیاز را طراحی کرد. این طراحی نوآورانه به سرعت موردتوجه قرار گرفت و دکتر مارتین تصمیم گرفت این کفش‌ها را به تولید انبوه برساند.

در سال ۱۹۴۷، دکتر مارتین با مهندس مکانیکی به نام هِربِرت فونک، وارد همکاری شد تا تولید کفش‌ها را آغاز کند. این دو نفر با هم شرکت دکتر مارتین را تأسیس و تولید کفش‌ها را در آلمان آغاز کردند. از آن زمان به بعد، بوت‌های دکتر مارتین به سرعت در میان خانه‌داران و کارگران محبوب شدند، زیرا این کفش‌ها راحتی و دوام بی‌نظیری داشتند.

تحول بزرگ در تاریخ برند دکتر مارتین زمانی رخ داد که شرکت انگلیسی گریگز، در سال ۱۹۶۰ حق انحصاری تولید و فروش این کفش‌ها را در بریتانیا به دست گرفت. این همکاری منجر به تولید نخستین نسخه از بوت‌های مشهور با نام ۱۴۶۰ در تاریخ ۱ آوریل ۱۹۶۰ شد. این بوت‌ها به سرعت به نماد مد و فرهنگ نوجوانان و جوانان تبدیل و هم‌زمان با جریان‌های موسیقی‌ نظیر پانک‌راک و اسکین‌هدها (skinhead) شناخته شدند.

در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی، بوت‌های دکتر مارتین نمادی از مقاومت و انقلابی‌گری در میان جوانان شدند. این کفش‌ها به‌ویژه در میان گروه‌های موسیقی پانک‌راک، که از نظر سیاسی و اجتماعی، وضع موجود را به چالش می‌کشیدند، محبوبیت زیادی یافتند. در دهه‌های بعد، بوت‌های دکتر مارتین به یکی از برندهای جهانی تبدیل شدند و فروش خود را در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، ژاپن و استرالیا گسترش دادند. با این حال، اوایل دهه ۲۰۰۰ با چالش‌های مالی مواجه شدند که باعث تعطیلی چندین کارخانه‌ی تولیدی آن شد. اما با تغییرات مدیریتی و بازنگری در استراتژی‌های بازاریابی، این برند توانست دوباره به دوران اوج خود بازگردد.

امروزه، بوت‌های دکتر مارتین به عنوان ترکیبی منحصربفرد از مد، راحتی و دوام شناخته می‌شوند و همچنان در میان جوانان و علاقه‌مندان به مد جایگاه ویژه‌ای دارند. در نهایت، تاریخچه‌ی برند دکتر مارتین نشان‌دهنده‌ی توانایی این برند در تطابق با تغییرات اجتماعی و اقتصادی است، که توانسته با حفظ کیفیت و ابتکار، همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای کفش در جهان باقی بماند.

انواع استایل با بوت‌های دکتر مارتین

در زیر ۱۵ استایل جذاب را با این بوت‌های زیبا بررسی می‌کنیم تا شما هم بتوانید از این بوت‌های دکتر مارتین در تیپ‌های روزانه و شبانه‌ی خود استفاده کرده و استایلی چشمگیر داشته باشید:

نیم بوت زنانه دکتر مارتنز مدل 1460 Smooth Leather Lace up

نیم بوت زنانه دکتر مارتنز مدل ۱۴۶۰ Smooth Leather Lace up

۲۷ %

۱۵,۰۰۰,۰۰۰

۱۰,۹۸۰,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

۱.شلوار چرم بخرید

اگر در فصول سرد سال هستید می‌توانید شلوار جین معمولی خود را با یک عدد شلوار چرم (چه مصنوعی و چه طبیعی) عوض کنید. این نوع شلوار به طرز شگفت‌انگیزی همه‌کاره و گرم است و با بوت‌های دکتر مارتین ترکیبی استثنایی می‌سازد. برای به حداکثر رساندن تعداد لباس‌هایی که بتوانید با این شلوار و بوت‌ها بپوشید، بهتر است برش کلاسیک و راسته‌ی این شلوار را به رنگ مشکی انتخاب کنید.

دکتر مارتین با شلوار چرم

۲.پیراهن مینی بپوشید

بوت‌های دکتر مارتین و دامن‌ها و پیراهن‌های کوتاه ترکیبی بسیار زیبا و چشم‌نواز می‌سازند. اگر می‌خواهید این استایل را شیک‌تر کنید می‌توانید یک کت چهارخانه‌ی جذاب (به اندازه‌ی پیراهن مینی و نه بلندتر از آن) و جوراب‌شلواری را به این ترکیب اضافه کنید. کت‌های اورسایز نیز با زیباتر کردن تناسبات بصری می‌توانند گزینه‌ای عالی برای استایل کردن پیراهن‌های کوتاه باشند.

۳.کت کوتاه را در نظر داشته باشید

اگر در استایل خود از شلوار جین تنگ مشکی استفاده می‌کنید، می‌توانید برای استایل آن‌، بوت‌های سفید دکتر مارتین و کت‌های کوتاه را انتخاب کنید. این ترکیب پاهای شما را کشیده‌تر و تناسبات هیکل شما را بهتر نشان می‌دهد.

۴.شلوار راسته‌‌تان تا مچ پا باشد

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که عاشق شلوارهای کلاسیک با برش راسته هستید، حواستان باشد که در زمان خرید، شلواری را انتخاب کنید که پاچه‌ی آن تا مچ پایتان باشد. بلندتر بودن شلوارهای راسته باعث می‌شود تا زیبایی و جذابیت این بوت‌ها دیده نشود و در زیر پاچه‌ی شلوار گم شود. این اندازه از شلوار را می‌توان با پولوور کمی گشاد (که بخشی از آن داخل شلوار است) استایل کرد. اگر هوا مناسب لایه‌پوشی است، بهتر است زیر آن شومیزی بپوشید که یقه‌ی آن از بالا دیده شود.

شلوار جین زنانه اچ اند ام مدل 0556260

شلوار جین زنانه اچ اند ام مدل ۰۵۵۶۲۶۰

شلوار جین زنانه اسمارا مدل SLIM FIT 0765

شلوار جین زنانه اسمارا مدل SLIM FIT 0765

خرید انواع شلوار جین زنانه

مشاهده همه

۵.پیراهن بلند طرحدار انتخاب کنید

بوت‌های دکتر مارتین ممکن است انتخاب واضحی برای فصل بهار به نظر نرسد، اما برای اوایل بهار تا هوا آن‌قدرها گرم نشده می‌توان از ترکیب پیراهن ماکسی طرحدار (و حتی چین‌دار) برای استایل کردن بوت‌های سیاه دکتر مارتین استفاده کرد. اگر می‌خواهید این استایل را جذاب‌تر کنید، پیشنهاد می‌دهیم پیراهن خود را از پارچه‌های ظریف و لطیف مانند حریر و تور انتخاب کنید. جذابیتی که این استایل به وجود می‌آورد، بی‌نظیر خواهد بود. این استایل را می‌توان با کت یا ژاکتی کوتاه تکمیل کرد. کت کوتاه از آن جهت گزینه‌ای مناسب است که قسمت کمر شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد.

دکتر مارتین با پیراهن طرحدار

۶.تیشرت سفید در کمدتان داشته باشید

اگر از طرفداران پروپاقرص بوت‌های سفید دکتر مارتین هستید، حتما بالاتنه‌های سفید را در کمد لباس خود داشته باشید، چرا که یکی از بهترین ترفندهای استایل کردن این بوت‌ها استفاده از رنگ سفید در بالاتنه است. در این حالت، بوت‌های سفید را با تی‌شرت سفید، شلوار سبز سربازی و برای فصول سرد، کتی مشکی ست کنید. این ترکیب رنگی یکی از زیباترین ترکیب‌ها برای استایل کردن بوت‌های سفیدرنگ است. برای اکسسوریز می‌توانید از زنجیرهای نه چندان ظریف استفاده کنید.

۷.از یک خانواده‌ی رنگی استفاده کنید

اگر یک جفت بوت دکتر مارتین به رنگی غیر از مشکی دارید، سعی کنید تکه‌های لباستان در همان خانواده‌ی رنگی قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر بوت‌های شما شرابی است، یک پیراهن کوتاه قرمز، کیف آجری و ژاکت صورتی روشن، می‌توانند انتخاب‌هایی جذاب باشند، چرا که همگی در یک طیف رنگی قرار می‌گیرند. این یک راه عالی برای به دست آوردن جلوه‌ی شیک برای بوت‌های رنگی، بدون صرف انرژی زیاد در جهت استایل کردن آ‌ن‌ها است.

نیم بوت زنانه دکتر مارتنز مدل 1460 Smooth Leather Lace up

نیم بوت زنانه دکتر مارتنز مدل ۱۴۶۰ Smooth Leather Lace up

۳۰ %

۱۴,۹۵۰,۰۰۰

۱۰,۴۶۵,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

۸.کت و شلوار مونوکروم را به لیست خریدتان اضافه کنید

ترکیب یک کت و شلوار مناسب و بوت‌های دکتر مارتین حال‌وهوای سبک پاپ‌پانک بریتانیایی را به ما می‌دهد. اگر یک کت و شلوار رنگی یا طرح‌دار را به جای مشکی یا خاکستری انتخاب کنید، استایلی جذاب و بی‌نظیر خواهید داشت. برای زیر کت از تاپ‌ها و تی‌شرت های بیسیک مشکی یا سفید استفاده کنید. اگر می‌خواهید حال و هوای راکرها را به نمایش بگذارید، زنجیرها را به اکسسوریز خود اضافه کنید.

۹.رنگ‌های نوستالژیک دهه‌ی ۹۰ را وارد استایلتان کنید

اگر می‌خواهید همه‌چیزتان به سبک Y2K و دهه‌ی ۹۰ میلادی باشد، بوتی سورمه‌ای یا شرابی (و حتی قهوه‌ای) را انتخاب کنید. این رنگ‌ها بهتر از مشکی یا سفید به شما در بازسازی استایل دهه‌ی ۹۰ کمک می‌کنند. این رنگ‌ها در کنار باکِت‌هت‌ها، پولووِرهای وینتج یا حتی بلوزهای پاره‌ی الهام‌گرفته از کِرت کوبین ست می‌شوند. قرارگیری این رنگ‌ها و مدل‌ها در کنار یکدیگر بسیار جذاب شده و استایلی خوش‌رنگ و دلپذیر به وجود می‌آورند. برای ترکیب رنگی این استایل‌ها می‌توانید از رنگ‌های پخته مانند نخودی، سبز یشمی و سورمه‌ای استفاده کنید.

استایل وینتج با دکتر مارتین

۱۰.از کت اورسایز استفاده کنید

اگر از لِگ یا شلوارهای اسکینی استفاده می‌کنید و دوست دارید تا بوت‌های دکتر مارتین خود را با آن‌ها استایل کنید حتما حواستان باشد که برای بالاتنه، تکه‌های اورسایز انتخاب کنید تا تناسبات زیبایی‌شناسی به درستی خود را نشان دهند. ژاکت‌ها و کت‌های اورسایز بهترین انتخاب برای تکمیل این استایل هستند. عینک دودی‌های بزرگ نیز می‌توانند کامل‌کننده‌ی این نوع استایل‌ها باشند. پس آن‌ها را در دستور کار قرار دهید تا جلوه‌ای زیبا داشته باشید.

۱۱.دامن میدی پلنگی را در گزینه‌ها داشته باشید

بوت‌های کلاسیک دکتر مارتین به رنگ مشکی و یک هودی سیاه رنگ، می‌تواند برای موقعیت‌های غیررسمی و روزانه، گزینه‌هایی عالی باشند. برای زیباتر کردن این استایل، کت چرم با برشی راحت و کژوال را به آن اضافه کنید. نتیجه‌ی نهایی، لباسی فوق‌العاده شیک است که می‌توانید در آخر هفته بپوشید و در موقعیت‌های مختلف از آن لذت ببرید.

دکتر مارتین با دامن پلنگی

۱۲.شلوارهای رنگ روشن را امتحان کنید

با پوشیدن بوت مشکی دکتر مارتین با شلوار بگی گشاد در رنگ‌هایی مانند زرد کم‌رنگ، نخودی و کرم، ثابت می‌کنید که رنگ‌های متضاد در کنار یکدیگر واقعاً جذاب می‌شوند. توصیه می‌کنیم برای تکمیل این استایل، رنگ مشکی یا متضاد را در جای دیگری از استایل خود تکرار کنید.

۱۳.شلوار خمره‌ای را دوباره وارد استایل خود کنید

دکتر مارتین برای همیشه با دهه‌ی ۹۰ پیوند نزدیکی دارد و پوشیدن آن با شلوار خمره‌ای (مخصوصا از جنس چرمی) به تنهایی بر حال و هوای آن دهه تأکید می‌کند. با این حال، ترکیب کت چهارخانه (با خانه‌های درشت) راهی عالی برای استایل کردن این شلوارها است. کت خود را خیلی کوتاه انتخاب نکنید و تا جایی که می‌توانید از رنگ‌های مشکی (اما در جنس‌های مختلف) در تیپ خود استفاده کنید.

۱۴.از بازی با ترکیب‌های غیرمنتظره نترسید

یکی از جذاب‌ترین ترکیب‌های غیرمنتظره، استفاده از بایکِر (شلوراک‌های ورزشی) با بوت‌های دکتر مارتین است. ترکیب این شلوارک با بالاتنه‌ی اورسایز و کیف کراس‌بادی، آن را جذاب‌ و بی‌نظیر می‌کند.

۱۵.وقتی شک دارید، ترکیب سیاه و سفید را انتخاب کنید

شلوار جین مشکی تقریباً با هر مدلی از بوت‌های دکتر مارتین (به رنگ مشکی) عالی به نظر می‌رسد و چه چیزی با جین مشکی بهتر از یک تی‌شرت سفید است؟ به غیر از این، یقه اسکی سفید، ژاکت سفید و کت سفید، انتخاب‌هایی ایده‌آل برای استایل کردن شلوار و بوت مشکی است. کم‌ریسک‌ترین و در عین حال از شیک‌ترین ترکیبات رنگی، همین ترکیب سیاه و سفید در پوشش است.

نیم بوت زنانه دکتر مارتنز مدل Jadon Smooth Leather Platforms

نیم بوت زنانه دکتر مارتنز مدل Jadon Smooth Leather Platforms

۲۵ %

۱۵,۱۰۰,۰۰۰

۱۱,۳۲۵,۰۰۰ تومان

مشاهده و خرید

کلام پایانی

اگر از طرفداران برند دکتر مارتین هستید، پیشنهاد می‌دهیم حتما از استایل‌های بالا برای جذاب‌تر کردن تیپ‌های خود استفاده کرده تا از یکنواختی و تکرار ظاهر خود جلوگیری کنید. برای امتحان کردن این استایل‌ها نیازی نیست هیکل و فرم بدنی خاصی داشته باشید. با هر شکلی از بدن می‌توانید این لوک‌های زیبا را بسازید و در موقعیت‌ها و مراسم مختلف روزانه و شبانه از آن‌ها لذت ببرید.

منبع: purewow

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *