Wp Header Logo 1.png

به گزارش خبرگزاری مهر، سی‌وهشتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه یازدهم مهر با برگزاری همزمان ۶ دیدار در شهرهای یزد، تهران، ارومیه، اسلامشهر، اصفهان و اردکان آغاز می‌شود. شهداب یزد، مهرگان نور، پیکان تهران، صنعتگران امید، شهرداری ارومیه، سپهر صدرا مشهد، طبیعت، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، چادر ملو اردکان و سایپا تهران ۱۳ تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در هفته نخست نماینده سیرجان مدافع عنوان قهرمانی استراحت دارد.

تیم والیبال شهداب یزد در اولین مسابقه این هفته و در بازی خانگی میزبان مهرگان نور تیم تازه وارد به لیگ برتر مردان است که به عنوان نایب قهرمان لیگ دسته یک، نخستین تجربه خود در این رقابت‌ها را خواهد داشت.

اما شهدابی‌ها که از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود در لیگ برتر را شروع کردند، ششمین سال حضور خود در این مسابقات را سپری می‌کنند و در حالی به مصاف مهرگان نور می‌روند که دو مقام قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ برتر مردان را در گنجینه افتخارات خود دارند. شهدابی‌ها در سال ۱۴۰۳ و در ششمین حضور خود در این رقابت‌ها با هدایت رحمان محمدی‌راد به دنبال هت‌تریک قهرمانی است.

تیم والیبال پیکان تهران که با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر والیبال ایران است، در دومین مسابقه هفته نخست، در سالن فدراسیون میزبان صنعتگران امید است.

پیکانی‌ها که شش عنوان نایب قهرمانی و شش مدال برنز این مسابقات را نیز در پرونده کاری خود دارند، امیدوارند در سال ۱۴۰۳ با کسب سیزدهمین مقام قهرمانی به حسرت ۹ ساله خود برای کسب مجدد این عنوان پایان دهد، اما نخستین حریف پیکان به‌رغم نخستین حضور در لیگ برتر مردان، تیم از پیش باخته‌ای نیست زیرا با کسب مقام قهرمانی لیگ دسته یک سال ۱۴۰۲ به این مسابقات صعود کرده است.

مردم والیبال دوست ارومیه به رغم سال‌ها حضور نماینده این شهر در لیگ برتر والیبال مردان همچنان در حسرت مدال طلا و مقام قهرمانی این رقابت‌ها هستند و امیدوارند در سال ۱۴۰۳ تیم شهرداری ارومیه به حسرت آن‌ها در بالاترین سطح مسابقات والیبال ایران پایان دهد، اما مشکلات این تیم در ابتدای فصل این امید را کمرنگ کرده است.

ارومیه که از سال ۱۳۵۴ و شروع این رقابت‌ها با تیم پاس رضاییه حضور در لیگ برتر را شروع کرده است، تقریباً در تمامی دوره‌ها حداقل یک نماینده و در برخی دوره‌ها دو نماینده در لیگ برتر والیبال ایران داشته است و تیم‌های ساندیس، راه‌وترابری، مقاومت، شهید باکری، پگاه، آذرپیام، فولاد، دورنا، آذرباتری و شهرداری از جمله نمایندگان ارومیه در این مسابقات بودند.

شهرداری ارومیه در نخستین دیدار امسال خود به مصاف تیم تازه وارد سپهر صدرا مشهد می‌رود که این مسابقه خانگی در سالن شش هزار نفری غدیر برگزار خواهد شد تا شاگردان امیرحسینی سرمربی نماینده مشهد مسابقه سختی در آغاز این مسابقات داشته باشند.

تیم طبیعت نیز که حضور در لیگ برتر مردان را از سال ۱۴۰۲ شروع کرد، در نخستین دیدار دومین سال حضور خود در این رقابت‌ها به مصاف مس رفسنجان می‌رود. طبیعت در سال گذشته پنجم شد و نماینده رفسنجان رتبه یازدهم را به دست آورد.

تیم سایپا، دیگر باشگاه با سابقه در والیبال ایران است که هفت نایب‌قهرمانی و دو مقام سومی در مدت حضور خود در لیگ برتر والیبال به دست آورده است و مانند نماینده ارومیه در حسرت قهرمانی است. نارنجی‌ پوشان در هفته نخست لیگ برتر میهمان گیتی‌پسند در اصفهان هستند و امیدوارند با شکست میزبان خود مسابقات را با برد شروع کنند. نماینده اصفهان در مسابقات سال گذشته به رتبه ششم دست یافت و سایپا در جایگاه چهاردهم قرار گرفت.

چادر ملو اردکان در آخرین دیدار این هفته میزبان پاس گرگان است. نماینده اردکان سالن شهید سلیمانی را برای مسابقات امسال تجهیز کرده است و آماده پذیرایی از مهمانان با شش هزار هوادار واقعی والیبال این شهر است تا با حمایت مردم والیبال دوست شهر اردکان با انگیزه مضاعف مقابل حریفان صف‌آرایی کند.

پاس گرگان و چادر ملو اردکان تیم‌های هشتم و نهم سال قبل لیگ برتر مردان هستند که امسال در نخستین بازی خود به مصاف یکدیگر خواهند رفت و شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس بازی سختی مقابل علیرضا طلوع کیان و بازیکنانش در اردکان خواهند داشت.

برنامه کامل دیدارهای هفته نخست لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

شهداب یزد – مهرگان نور، سالن اختصاصی شهداب

پیکان تهران – صنعتگران امید، سالن فدراسیون والیبال

شهرداری ارومیه – سپهر صدرا مشهد، سالن غدیر

طبیعت – مس رفسنجان، سالن شهید بیضایی

گیتی‌پسند اصفهان – سایپا تهران، سالن شهدای مخابرات

چادر ملو اردکان – پاس گرگان، سالن شهید سلیمانی

تمامی مسابقات ساعت ۱۶ به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *