Wp Header Logo 25.png

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۴ امروز در ناخون راچاسیمای تایلند پیگیری شد.

والیبال جام باشگاه‌های زنان آسیا؛ سایپا هفتم شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، در این دوره ۸ تیم حضور دارند و تیم بانوان سایپا تهران نماینده ایران است. تایلند برای هفتمین بار میزبان رقابت‌ها شد. تیم‌ها در دو گروه ۴ تیمی رقابت کردند و همه تیم‌ها به دور حذفی راه یافتند. مسابقات در سالن ۵ هزار نفری کورات چاتچای برگزار می‌شود. تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان مسابقات به جام باشگاه‌های زنان جهان ۲۰۲۴ در چین راه خواهند یافت.

نتایج و برنامه مسابقات به این شرح است: 
یک چهارم نهایی: 
ناخون راچاسیما کمین سی تایلند ۳ – ۲ مونولیت اسکای رایزر فیلیپین
کوآی سینگ هنگ کنگ ۰ – ۳ کاوازاکی رد راکتز ژاپن
برای رده‌های ۵ تا ۸:
سایپا ایران ۰ – ۳ دوک گیانگ کمیکال ویتنام
تیم سایپا ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه دو ۱ – ۳ مغلوب تیم‌های مونولیت اسکای رایزر فیلیپین، کاوازاکی رد راکتز ژاپن و بانک نینه بینه ویتنام شد و بدون امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. تیم سایپا در دور یک چهارم نهایی ۱ – ۳ از تیم کونایش قزاقستان شکست خورد.
مونولیت اسکای رایزر فیلیپین ۳ – ۰ کوآی سینگ هنگ کنگ
نیمه نهایی: 
ناخون راچاسیما کمین سی تایلند ۲ – ۳ کاوازاکی رد راکتز ژاپن
بانک نینه بینه ویتنام ۳ – ۱ کونایش قزاقستان 

شنبه ۷ مهر:
برای رده‌های ۷ و ۸: 
کوآی سینگ هنگ کنگ ۰ – ۳ سایپا ایران (ست‌ها: ۲۰ – ۲۵، ۲۰ – ۲۵ و ۱۷ – ۲۵)
برای رده‌های ۵ و ۶: 
دوک گیانگ کمیکال ویتنام – مونولیت اسکای رایزر فیلیپین

در دوره قبل در سال ۲۰۲۳ اسپورت سنتر وان ویتنام، دایموند فود تایلند و لیائونینگ دونگ هوآ چین اول تا سوم شدند. گرفتند.

در والیبال باشگاه‌های زنان آسیا تیم تیانجین بو‌های بانک چین با ۵ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی و یک سومی رکورددار است. تیم‌های چانگ فدربرائو تایلند با ۳ قهرمانی ۲ نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم، هیسامیتسو اسپرینگز ژاپن با ۲ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۲ سومی در رده سوم و سوپریم چونبوری تایلند با ۲ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک سومی در رده چهارم قرار گرفتند. تیم‌های شانگهای برایت آبست چین و راحت آلماتی قزاقستان نیز ۲ بار قهرمان شده اند.

از تیم‌های ایرانی در ادوار قبلی این رقابت‌ها در سال‌های ۲۰۰۸ تیم ذوب آهن اصفهان هشتم (آخر)، ۲۰۰۹ سایپا تهران هشتم، ۲۰۱۰ ذوب آهن اصفهان هشتم، ۲۰۱۱ پرسپولیس تهران ششم، ۲۰۱۲ گیتی پسند اصفهان ششم، ۲۰۱۳ گیتی پسند اصفهان هشتم (آخر)، ۲۰۱۴ متین ورامین هفتم، در سال ۲۰۱۵ تیم دانشگاه آزاد تهران نهم (آخر) و در سال ۲۰۱۶ تیم بانک سرمایه ایران پنجم و در سال ۲۰۱۷ ششم شد. در سال ۲۰۱۸ تیم پیکان تهران ششم شد. در سال‌های ۲۰۲۱ تیم سایپا تهران و ۲۰۲۲ تیم باریج اسانس کاشان در موفق‌ترین حضور‌های والیبال ایران در رده چهارم قرار گرفتند. در سال ۲۰۲۳ تیم پیکان در رده هفتم جای گرفت و در سال ۲۰۲۴ تیم سایپا تهران نیز هفتم شد. در سال ۲۰۱۹ نماینده ایران شرکت نکرد و در سال ۲۰۲۰ مسابقات برگزار نشد.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *