Wp Header Logo 199.png

مهر: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش شدید سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل خلیج فارس خبر داد. این سامانه از ظهر پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و تا شنبه ۱۴ مهر ادامه خواهد داشت.

در بازه زمانی ذکر شده سرعت وزش باد به بیش از ۲۸ نات رسیده و ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲ متر افزایش خواهد یافت. روز پنج‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر تحت تأثیر قرار می‌گیرند و در روزهای جمعه و شنبه این شرایط استان‌های خوزستان بوشهر و هرمزگان را فرا خواهد گرفت.

اثرات این مخاطره شامل غرق شدن شناگران و غواصان آسیب به قفس‌های پرورش ماهی پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در تردد قایق‌ها و شناورهای سبک و نیمه سنگین خواهد بود. همچنین فعالیت‌های فراساحلی و تردد کشتی‌های تجاری و شناورهای مسافربری نیز با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که از شنا فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی پرهیز شود و شناورهای سبک و نیمه سنگین تا حد امکان از تردد خودداری کنند. همچنین تمهیدات لازم برای تردد شناورهای سنگین و فعالیت‌های فراساحلی نیز باید اندیشیده شود.

نوشته هشدار هواشناسی به دریانوردان خلیج فارس اولین بار در اقتصاد کلان. پدیدار شد.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *