Wp Header Logo 1648.png
مطالبات مدیران رسانه از معاون مطبوعاتی دولت چهاردهمبه گزارش عصرپرس، انجمن صنفی مدیران با انتشار فهرستی از مطالبات پیشنهادی مدیران رسانه از معاون رسانه ای و تبلیغات دولت چهاردهم در سامانه خبری این انجمن به نشانی از اعضا و مدیران رسانه دعوت کرد تا در تکمیل مطالبات صنفی مشارکت کنند.

این انجمن در راستای پیگیری مطالبات صنفی رسانه ها فهرستی از مسائل و نیازهای صنفی را در جهت ارتقا و بهبود وضعیت این صنف احصا کرده و جهت پیشنهاد به معاون رسانه ای و تبلیغات دولت چهاردهم با اعضا خود به مشورت گذاشت.

فهرست موارد پیشنهادی انجمن به شرح زیر می باشد:

۱- حذف یارانه رسانه‌های دولتی و خصولتی.

۲- ساماندهی بازار کاغذ و نشر مطبوعات و استمرار توزیع حواله کاغذ یارانه ای بصورت فصلی.

۳- پیگیری افزایش بودجه یارانه رسانه ها در لایحه بودجه ۱۴۰۴.

۴- ساماندهی وضعیت توزیع آگهی های دولتی برای رسانه های برخط.

۵- پیگیری انتشار آگهی های ثبتی قوه قضاییه در روزنامه های سراسری.

۶- ساماندهی و عدالت در توزیع آگهی های دولتی روزنامه ها در تهران و شهرستان ها.

۷- پیگیری و حل مشکل مالیات رسانه ها از طریق انعقاد تفاهم نامه با سازمان امور مالیاتی کشور.

۸- با توجه به بالا رفتن هزینه های تولید و انتشار و حقوق و دستمزد و … افزایش میزان یارانه های پرداختی به رسانه ها متناسب با هزینه ها.

۹- تدوین دستورالعمل جدید توزیع یارانه و حذف شیوه نامه های قبلی با کمک و هم اندیشی انجمن های صنفی کارفرمایی.

۱۰- پیگیری عضویت نماینده تشکل های رسانه ای در هیات مدیره صندوق اعتباری هنر جهت پیگیری امور خبرنگاران، روزنامه نگاران و مدیران مسئول عضو صندوق و رسیدگی به مشکلات آنها بویژه بیمه تکمیلی.

۱۱- حل مشکل اجرای قانون معافیت سهم کارفرما برای رسانه های برخط در سازمان تامین اجتماعی و انعقاد تفاهم نامه با این سازمان جهت رسیدگی به مشکلات کارگاه های رسانه ای.

۱۲- پیگیری امور رفاهی خبرنگاران و مدیران رسانه با حمایت از انجمن های رسانه ای از طریق انعقاد تفاهم نامه های همکاری با مراکز خدماتی و رفاهی.

۱۳- ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی و افزایش مراکز خرید جدید مطبوعات از طریق اعطا و واگذاری سهام کیوسک ها به مدیران رسانه های مکتوب.

۱۴- پیگیری اجرای قانون سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری از طریق انعقاد تفاهم نامه با وزارت کار.

۱۵- انعقاد تفاهم نامه با سازمان زندان ها جهت توزیع رایگان مجلات برگشتی شرکت های توزیع.

۱۶- ایجاد تفاهم نامه با وزارت اقتصاد و صمت جهت اعطای وام کم بهره خرید دفتر، تجهیزات رسانه ای از قبیل رایانه، لپ تاپ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، تلفن همراه و خرید کالا برای خبرنگاران و مدیران رسانه.

۱۷- انعقاد تفاهم نامه با وزارتخانه ها و سازمان های دولتی جهت توزیع عادلانه آگهی های بانک ها، موسسات و شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه ها که توسط روابط عمومی ها بصورت ناعادلانه و رانتی توزیع می شود.

۱۸- افزایش مبالغ وام های صندوق اعتباری هنر و افزایش زمان بازپرداخت اقساط.

۱۹- کاهش مبلغ پرداختی بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر و تقسیط آن.

۲۰- ایجاد میز خدمت در معاونت رسانه ای جهت مشاوره رایگان امور مجوزها، امور حقوقی ، امور بیمه و تامین اجتماعی، مالیات و پیگیری مشکلات اعضای صندوق اعتباری هنر.

۲۱- پیگیری جدی فیلتر شدن فیک نیوزها و رسانه های برخط فاقد مجوز.

۲۲- ارتقا اداره نظارت بر رسانه های برخط به اداره کل خبرگزاری ها و رسانه های برخط.

۲۳- انعقاد تفاهم نامه با وزارت ارتباطات جهت رفع فیلترینگ و اعطای اینترنت ارزان به خبرنگاران و مدیران رسانه فعال در سامانه رسانه های کشور.

۲۴- رسیدگی به وضعیت توزیع رسانه های مکتوب از طریق انعقاد تفاهم نامه با شرکت ملی پست.

۲۵- برگزاری جشنواره های فصلی، محلی و کشوری.

انجمن صنفی مدیران رسانه که قریب به یک دهه از تاسیس و فعالیت آن می گذرد همواره در پیگیری امور صنفی پیشگام بوده است.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *