به گزارش صفحه «هنر روز» روزپلاس، قهوه پدری تازهترین اثر مهران مدیری در نمایش خانگی که از پلتفرم فیلمنت منتشر شده، با واکنشهای عمدتاً منفی از سوی مخاطبان و منتقدان روبرو شده است. این سریال به اثری سطحی، پر از تکرار و فاقد نوآوری تبدیل شده که حتی وفادارترین طرفداران این هنرمند را نیز ناامید کرده است.
ژاله صامتی در نقش «سیمین»، همان بازی اغراقشده و شلوغ خود را از سریال «زیرخاکی» تکرار کرده است؛ سام درخشانی نیز با وجود گریم متفاوت، نتوانسته حضوری ماندگار ارائه دهد و به جز ظاهر، چیزی به شخصیتش نیفزوده است. جواد رضویان نیز در نقشی مشابه کاراکترش در سریال «در حاشیه»، با همان لحن و بیان، نقش رئیس شعبه بانک را ایفا میکند.
دیالوگهای طنز سریال، در بسیاری از موارد به شوخیهای دمدستی شبکههای اجتماعی شباهت دارد. این نوع طنز، نه تنها از استانداردهای آثار قبلی مدیری فاصله گرفته، بلکه به حدی نازل است که بسیاری از مخاطبان پس از تماشای چند قسمت، سریال را رها کردهاند.
کارگردانی نیز با سبک و سیاقی قدیمی و شبیه به سریالهای ۹۰قسمتی دهه هشتاد صداوسیما است.
یکی از نکات عجیب سریال، تأکید بیش از حد بر حضور مهران مدیری است. نمایش او در استایلهای مختلف، نه تنها کمکی به پیشبرد داستان نمیکند، بلکه مخاطب را آزرده میسازد. این تلاش برای جلب توجه، بیشتر شبیه به کلیپهای فرمالیته عروسی است تا اثری هنری.
شکست سنگین آخرین فیلم مهران مدیری در سینما، «ساعت ۶ صبح»، که با کمتر از ۷ میلیارد تومان فروش به کار خود پایان داد، زنگ خطر جدی برای این هنرمند بود. با این حال، «قهوه پدری» نشان داد که مدیری نه تنها نتوانسته از اشتباهات گذشته درس بگیرد، بلکه مسیر نزولی خود را ادامه داده است.
مدیری اکنون، در آستانه ۶۰ سالگی، به نظر میرسد به یک بازنگری جدی در مسیر حرفهای خود نیاز دارد. او در سال ۹۵، در یکی از مصاحبههای خود گفته بود: «خیلی وقت است که حالم خوب نیست. یک نوع دگردیسی نیاز است.» اکنون، پس از چند شکست پیاپی در سینما و نمایش خانگی، شاید زمان آن رسیده باشد که او مدتی از عرصه هنر فاصله بگیرد. این فاصله گرفتن شاید بتواند راهی برای بازگشت قدرتمندانه به جایگاه پیشینش باشد.
source