Wp Header Logo 2486.png

به گزارش روزپلاس، درچند روز گذشته بحث یک برند لبنیات در فضای مجازی داغ شده است، انبوهی از تولیدات منفی و مثبت در خصوص یک برند به واسطه تبلیغات اشتباه درخص‌وص بستنی نمونه برداری شده از یک نمونه خارجی. برای پرداختن به این موضوع، پاسخ به یک سوال مهم است، آیا صرفا دیده شدن در فضای مجا ی به معنای موفقیت تبلیغات است؟

دربسیاری از موارد، تبلیغات نادرست و ایجاد حاشیه نه‌تنها به برند کمک نمی‌کند، بلکه سرمایه و اعتبار آن برند را مصرف می‌کند. حتی اگر به هر طریقی در کنار محتوای منفی، محتوای مثبت نیز تولید شود. این برند لبنیات و  بستنی که از سال ۱۴۰۱ دچار حاشیه‌ای ناخواسته و از اساس اشتباه شد، اکنون باردیگر خود را در مسیر تبلیغات نادرست و تشدید آن انتقادات اشتباه قرارداده.

اشتباه اصلی تیم تبلیغات، این بود که برای جبران تصویر برند و کم‌اثر کردن محتوای منفی، دست به تغییر استراتژی تبلیغاتی و به کارگیری از بلاگرهای فضای مجازی  آن هم به صورت فله‌ای و جمعی زد، تبلیغی که با حضور چند چهره پرفالور اما نامحبوب از همان ابتدا نیز بازخورد و واکنش منفی مخاطبان را به همراه داشت.

درخصوص محصول جدید یعنی بستنی ای که به خودی خود می‌توانست بازار اش را پیدا کرده و در قالب همان تبلیغات متداول دیده شود، مسیر اشتباهی طی شد. به جای بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده، بار دیگر حجم زیادی از فودبلاگرها بدون استراتژی مشخص به‌کار گرفته شدند. نتیجه؟ دیده‌شدن میلیونی اما بدون اثربخشی واقعی. به‌ویژه آنکه این استراتژی غلط بار دیگر برند را درگیر همان دوقطبی‌ها و حواشی پیشین کرد

در علم تبلیغات، «جلب توجه» مقدمه است، نه هدف. اثربخشی زمانی حاصل می‌شود که دیده شدن به دنبال یک پیام واضح، استراتژی منسجم و شناخت مخاطب اتفاق بیفتد، نه از مسیر تکرار اشتباهات و جنجال‌های بدون کنترل.

 

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *