Wp Header Logo 380.png

به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا، این شرکت مشاوره‌ای، بدون ذکر نام برندها اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود این ۱۵ برند تا پایان دهه جاری، تقریبا ۷۵ درصد از بازار خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی چین را تشکیل دهند و هر کدام به طور متوسط ‌سالانه ۱.۰۲ میلیون دستگاه خودرو بفروشند.

با این حال، «استفن دایر»، رئیس بخش خودروی «الیکس پارتنرز» در آسیا، گفت: انتظار می‌رود ادغام در چین کندتر از سایر بازارها پیش برود زیرا دولت‌های محلی ممکن است به دلیل اهمیت برندهای ناموفق برای اقتصادهای منطقه‌ای، اشتغال و زنجیره‌های تامین، از آنها حمایت کنند.

«استفن دایر»، گفت: با توجه به جنگ‌های شدید قیمتی، نوآوری سریع و ورود مداوم شرکت‌های جدید به بازار، چین یکی از رقابتی‌ترین بازارهای خودروهای انرژی نو در جهان است. این محیط، پیشرفت‌های چشمگیری در فناوری و بهره‌وری هزینه ایجاد کرده اما همچنین بسیاری از شرکت‌ها را برای دستیابی به سودآوری پایدار با مشکل مواجه کرده است.

بازار خودروی چین به عنوان بزرگترین بازار جهان، در حال حاضر با جنگ قیمت و ظرفیت مازاد چشمگیری روبرو است که هر دو سودآوری را تحت تاثیر قرار می‌دهند. هیچ سازنده خودروهای برقی چینی دیگری که در شرکت‌های سهامی عام قرار دارند، به غیر از شرکت‌های بی‌وای‌دی و لی‌آتو، به سودآوری کامل سالانه دست نیافته است.

طبق گزارش رویترز، نهادهای نظارتی چین از خودروسازان خواسته‌اند که جنگ قیمت را متوقف کنند. با این حال، «استفن دایر»، گفت: این جنگ از طریق عوامل پنهان مانند یارانه‌های بیمه و تامین مالی بدون بهره به جای کاهش مستقیم قیمت، احتمالا ادامه خواهد یافت.

«استفن دایر»، گفت: نسبت استفاده از ظرفیت در کارخانه‌های خودروسازی چین، سال میلادی گذشته به طور متوسط ‌به ۵۰ درصد کاهش یافت که پایین‌ترین میزان در یک دهه گذشته است و سود را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *