Wp Header Logo 2679.png

به گزارش “ورزش سه”، باشگاه بارسلونا بیش از یک سال است که برای تضمین بهترین قرارداد حامی مالی جهان با نایکی تلاش می‌کند که در نهایت در دسامبر گذشته از سال ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۸ تمدید شد و میانگین درآمد سالانه‌ای معادل ۱۲۷ میلیون یورو دارد. در ماه‌های آینده، اسپاتیفای نیز با هدف مشابه آماده است تا در مرکز توجه قرار گیرد.

قرارداد حامی مالی اصلی پیراهن تیم‌های اول مردان و زنان در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶ در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد. شرکت سوئدی پخش موسیقی حدود ۶۵ میلیون یورو در هر فصل پرداخت می‌کند، به‌ علاوه مجموعه‌ای از پاداش‌ها که درآمد بارسا را به حدود ۷۰ میلیون یورو می‌رساند. علاوه بر این، پنج میلیون یورو در هر فصل برای حق نام‌گذاری ورزشگاه نوکمپ پرداخت کرده است. این مبلغ طبق توافقی که از قبل امضا شده، از سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۴ به ۲۰ میلیون یورو در سال افزایش می‌یابد تا نام ورزشگاهی را که تا آن زمان تکمیل شده است، حفظ کند.

از زمان تایید این قرارداد در مجمع فوق‌ العاده بارسلونا در سوم آوریل ۲۰۲۲، هر دو طرف این همکاری را فوق‌العاده ارزیابی کرده‌اند. اسپاتیفای شرکتی جهانی، مدرن و بدون خدشه‌های اعتباری است. طبق قرارداد فعلی و تنها برای پیراهن و لباس تمرینی، اسپاتیفای حق دارد با افزایش ۱۰ میلیون یورو در هزینه سالانه، قرارداد را به صورت یک‌ جانبه تا سال ۲۰۳۰ تمدید کند که در این صورت ۷۰ میلیون یورو خواهد پرداخت.

2191981

ایده این شرکت این است که بارسا سپس به آن حق دهد با گزینه یک‌ جانبه، این قرارداد را از ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۴ با افزایش ۱۰ میلیون یورویی دیگر تمدید کند. اگر خواسته‌های اسپاتیفای محقق شود، این شرکت در طول ۹ سال آینده برای درج لوگویش بر روی پیراهن این تیم، ۸۰ میلیون یورو خواهد پرداخت.

حالا موندو دپورتیوو مدعی شده است که باشگاه بارسلونا حاضر نیست به این اندازه امتیاز بدهد چون معتقد است که پیراهن بارسا که رکوردهای فروش را هم شکسته، بسیار بیشتر از ۸۰ میلیون یورویی که اسپاتیفای تا سال ۲۰۳۴ پرداخت می‌کرد، ارزش دارد. به همین دلیل، اجماعی درون این باشگاه وجود دارد که بر اساس تحقیقات بازار در بخش تجاری، پیراهن بارسا به تنهایی در حال حاضر حدود ۱۲۰ میلیون یورو در هر فصل ارزش دارد، چرا که ۲۴ ساعته در تمام رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جهان دیده می‌شود.

در داخل باشگاه بارسلونا، اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر این که ممکن است واکنشی برای جایگزینی اسپاتیفای شکل بگیرد. تاثیر و ابعاد جهانی تیم مردان بارسا واضح است، تیمی که فصل گذشته تا آستانه کسب همه عناوین پیش رفت و حضور لامین یامال تاثیر مضاعفی ایجاد کرده است. همچنین نباید تیم زنان را فراموش کرد که یک الگوی واقعی با کسب سه جام قهرمانی اروپا از سال ۲۰۲۱ و چهار توپ طلای اخیر (دو توپ طلا توسط الکسا پوتیاس و دو توپ طلا توسط آیتانا بونماتی) در اختیار دارد.

بارسای ۲۰۲۲ که اسپاتیفای با آن قرارداد بست، به هیچ عنوان با بارسای ۲۰۲۵ قابل قیاس نیست و این باشگاه می‌خواهد در مذاکرات مجدد با این شرکت سوئدی، از برگ‌های برنده‌اش استفاده کند تا از جولای ۲۰۲۶ درآمد سالانه از پیراهن بیشتر از ۸۰ میلیون یوروی مقرر در صورت تمدید یک‌ جانبه باشد.

جوان بودن ترکیب این تیم، به‌ خصوص تیم مردان، با بسیاری از هواداران موسیقی که مایل به مشارکت فعال در کمپین‌های اسپاتیفای هستند (کاری که تا به حال نیز انجام داده‌اند) یک عامل دیگر است که بارسا می‌تواند روی آن تکیه کند. در غیر این صورت، این باشگاه آماده شنیدن پیشنهادهای دیگر است، همان‌طور که قبل از تمدید با نایکی با پوما مذاکره کرده بود.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *