Wp Header Logo 2979.png

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: مسئولان وزارت بهداشت به فکر نگهداشت پرستاران نیستند، قانون ارتقای بهره وری سلیقه ای اجرا می شود. معوقات پرستاران در استان خوزستان به 13 ماه می رسد، نسبت پرستار به تخت 4 دهم است و یک پرستار با 29 سال سابقه برای هر ساعت اضافه کاری اجباری 35 هزار تومان دریافت می کند.

پروین کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: مشکلات پرستاری در استان خوزستان بسیار متفاوت از سایر استان‌هاست و معوقات پرستاران مراکز درمانی شهرهای این استان نسبت به سایر دانشگاه‌ها بیشتر است و در پرداخت‌ها عقب‌تر هستند. به طوری که تاخیر در پرداخت این معوقات به ۱۳ماه رسیده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شوشتر افزود: کمبود نیروی پرستار نیز در استان خوزستان بسیار شدید است به طوری که نسبت پرستار به تخت در شهرستان ماهشهر در حدود ۰.۴است‌.

وی با انتقاد از نحوه پرداخت تعرفه‌های پرستاری گفت: تعرفه ها بر اساس اطلاعات ارسالی به صورت اکسل پرداخت می‌شود اما دریافتی پرستاران از سایر نیروها حوزه های دیگر بسیار پایین‌تر می‌شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: قانون ارتقای بهره وری نیز در استان خوزستان به طور سلیقه‌ای اجرا می‌شود. در پرداخت تعرفه های پرستاری نیز هیچ عدالتی وجود ندارد علت آن، عدم پرداخت بر اساس سامانه کارامد، عدم رعایت قوانین و اعمال سلیقه شخصی است.

مهاجرت پرستاران خوزستان به کشورهای همسایه عربی

کاظمی به معضل مهاجرت نیروهای انسانی از استان خوزستان به کشورهای همجوار نیز اشاره و تصریح کرد: از آنجا که استان خوزستان در نزدیکی کشورهای عربی قرار دارد بسیاری از پرستاران عرب زبان از این استان به کشورهای همسایه می روند زیرا مسلط به زبان عربی هستند. بسیاری از پرستاران نیز در حال یادگیری زبان‌های خارجی دیگر هستند تا مهاجرت کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شوشتر با اشاره به پدیده اضافه کاری اجباری که در پی کمبود نیرو شکل گرفته بیان کرد: یک پرستار با مدرک کارشناسی ارشد با ۲۹سال سابقه کار ۳۵هزار تومان بابت هر ساعت اصافه کاری دریافت می‌کند و بقیه پرستاران ۲۵هزار تومان، با وجود پایین بودن این مبلغ، پرستاران تمایلی به انجام اضافه کاری ندارند اما اضافه کاری‌ها اجباری است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: اگر پرستاران در ساعات اضافه کاری حاضر نشوند برای آنها غیبت لحاظ می شود. متاسفانه در این زمینه مسئولان نه به فکر نگهداشت و نه جبران زحمات نیروهای انسانی هستند.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *