Wp Header Logo 390.png

علی‌اصغر پورمحمدی، با بیش از دو دهه تجربه مدیریتی در تلویزیون در گفت‌وگویی با روزنامه صبح نو از ضعف عملکرد در لایه‌های اجرایی رسانه ملی و اثرات گسترده رقابت با شبکه‌های اجتماعی سخن می‌گوید. او ضمن اشاره به دلایل افول تلویزیون، درخصوص شعار تحولی که مدیران جدید صداوسیما با  آن وارد صحنه شدند گفته‌است. 

صحبت‌های پورمحمدی درخصوص دوره  جدید مدیریت صداوسیما/ چه شد آن شعار تحول؟

به گزارش روزپلاس، علی‌اصغر پورمحمدی، با بیش از دو دهه تجربه مدیریتی در تلویزیون در گفت‌وگویی با روزنامه صبح نو از ضعف عملکرد در لایه‌های اجرایی رسانه ملی و اثرات گسترده رقابت با شبکه‌های اجتماعی سخن می‌گوید. او ضمن اشاره به دلایل افول تلویزیون، درخصوص شعار تحولی که مدیران جدید صداوسیما با  آن وارد صحنه شدند گفته‌است. 

وی گفت: مدیریت جدید با شعار تحولی وارد صحنه شد و در چارچوب یک سند تنظیمی تغییراتی را شروع کرد. اول باید ببینیم این سند تحولی چه مختصاتی داشت. برخی منتقدان حوزه هنر و اندیشه معتقدند رویکرد و گفتمان آن سند چیزی نیست که ذائقه ۸۵ میلیون ایرانی در آن در نظر گرفته شود. من نمی‌دانم تا چه اندازه‌ای اقدامات و برنامه‌های رسانه ملی در چارچوب این سند اجرایی شده است. اگر وضعیت موجود حاصل عمل به شاخص‌های آن سند باشد، پس باید قبـول کنیم کـه راهبـرد تحولی آن سنـد درست ترسیم نشده و یا خوب اجرا نشده است

البته آقای دکتر جبلی در مسیر اجرای این سند تلاش زیادی کرده و برخی اولویت‌ها را جایگزین و به موضوع جذب مخاطب و جذابیت در محتوا توجه مضاعف کردند، ولی واقعیت این است که مدیران اجرایی آن‌گونه که مورد نظر رئيس سازمان است، نتوانستند ذائقه مخاطب امروزی را درک کنند و یا اگر هم درک کردند، به دلیل رفتار انقباضی و برخی ملاحظات سیاسی و گروهی و شاید نداشتن تجربه و تخصص کافی، در جذب مخاطب آن‌طور که شایسته است، موفق نبودند.

از منظر سریال‌سازی، موفق‌ترین سریال یک سال اخیر تلویزیون مربوط به بیش از یک دهه قبل بوده است. در حال حاضر نیز پرمخاطب‌ترین سریال‌ها سریال‌های قدیمی هستند که از آی‌فیلم پخش می‌شوند.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *