Wp Header Logo 1952.png
شیخ علی خطیب گفت: اصل هم‌افزایی سیاسی و اقتصادی موجب پیشرفت امت اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «علی الخطیب» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان صبح امروز (پنج‌شنبه) در آیین افتتاحیه سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، وحدت را موجب عزت اسلام و مسلمانان عنوان کرد و با اشاره به تلاش‌های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و پس از ایشان امام خامنه‌ای، اظهار داشت: جهان امروز شاهد جنایت نسل‌کشی و اخراج اجباری مردم فلسطین در سایه حمایت کشور‌های غربی و بی‌تفاوتی کشور‌های اسلامی است.

شیخ علی خطیب: هم افزایی موجب پیشرفت امت اسلامی می‌شود

شیخ علی خطیب با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان ارتباطی با سیاست حکومت‌ها نداشته و براساس دستور خداوند است، به نقش رهنمود‌های علمای اسلامی و تلاش‌های مجمع تقریب از زمان آیت‌الله محمدعلی تسخیری تاکنون برای ایجاد همکاری میان کشور‌های اسلامی و نزدیک کردن مسلمانان اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه برخی سیاست‌ها مانعی در برابر تلاش‌ها برای ایجاد تقریب هستند، گفت: باید بپذیریم که اصل هم‌افزایی سیاسی و اقتصادی موجب پیشرفت امت اسلامی خواهد شد.

شیخ علی خطیب بر ضرورت تعامل مسلمانان با یکدیگر بر اساس اسلام تاکید و عنوان کرد: این امر موجب تحکیم پیوند عقیدتی ملت‌های مسلمان خواهد شد.

انتهای پیام/۴۱۱

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *