Wp Header Logo 2119.png

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دیروز (جمعه) شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست الجزایر، نشستی اضطراری برای بررسی تحولات مربوط به تجاوز تروریستی رژیم اشغالگر به لبنان و ترور سایبری در این کشور برگزار کرد که طی آن، نماینده‌های کشور‌های مختلف با محکوم کردن جنایات شنیع صهیونیست‌ها در مناطق مختلف، نسبت به وقوع یک انفجار بزرگ در منطقه هشدار دادند.

در این نشست «رزماری آندیکارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و صلح، از همه طرف‌های مربوطه خواست تا از تشدید خشونت در منطقه جلوگیری کند و هشدار داد که ادامه این وضعیت، منجر به وقوع تنش‌های مخرب و به مراتب بدتر از آنچه که اکنون شاهد آن هستیم، خواهد شد.

هشدار درباره عواقب تروریسم اسرائیل بر جهان در شورای امنیت

این نماینده دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: ما اکنون در معرض آتشی قرار داریم که ویرانی و پیامد‌های آن بسیار بیشتر از آنچه که اکنون شاهد آن هستیم خواهد بود؛ بنابراین نباید فرصت را برای جلوگیری از چنین حماقتی از دست بدهیم و باید از راهکار‌های دیپلماتیک استفاده کنیم و طرف‌های مربوطه موظفند از نفوذ خود در این زمینه استفاده کنند.

تحقیق درباره ترور سایبری اسرائیل علیه لبنان ضروری است

«ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هم انفجار‌های تروریستی سایبری در لبنان که توسط رژیم اشغالگر انجام شد را به شدت محکوم کرد و گفت: قوانین بین المللی، استفاده از وسایل غیرنظامی به عنوان ابزار نظامی را ممنوع می‌کند.

وی تاکید کرد: اعمال خشونت آمیز با هدف گسترش وحشت در میان غیرنظامیان، جنایت جنگی به شمار می‌رود و همه طرف‌ها موظفند که قوانین جنگ را رعایت کنند. ما خواستار انجام تحقیقات مستقل، دقیق و شفاف درباره این انفجار‌های وسایل ارتباطی در لبنان هستیم.

این مسئول سازمان ملل تصریح کرد: هدف قرار دادن همزمان هزاران انسان، اعم از غیرنظامی یا نظامی، بدون توجه به اینکه چه کسی این تجهیزات ارتباطی را با خود حمل می‌کند، نقض فاحش قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است.

ادعا‌های تکراری آمریکا در شورای امنیت

در شرایطی که همه شواهد حاکی از نقش ایالات متحده در عملیات تروریستی سایبری رژیم اشغالگر در لبنان است، «رابرت وود» معاون نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت: لازم است تا زمانی که حقایق مربوط به حوادث اخیر که آمریکا هیچ نقشی در آن نداشت، روشن نشده، همه طرف‌ها باید از هرگونه اقدام خودداری کنند؛ اقداماتی که منطقه را به یک جنگ ویرانگر می‌کشاند.

در حالی که آمریکا با حمایت‌های نامحدود خود از جنایات رژیم صهیونیستی، عامل اصلی ادامه این جنگ ویرانگر است، نماینده ایالات متحده در شورای امنیت اظهار داشت: آمریکا از همه طرف‌ها انتظار دارد قوانین بشردوستانه بین‌المللی را رعایت کنند و همه اقدامات منطقی را برای کاهش آسیب به غیرنظامیان، به ویژه در مناطق پرجمعیت انجام دهند.

اقدامات اسرائیل نماد بارز تروریسم است

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان هم که در این نشست شرکت کرده بود، گفت: منفجر کردن هزاران وسیله ارتباطی در عملیات ترور سایبری بدون توجه به اینکه چه کسانی از این وسایل استفاده می‌کنند، یا چه کسانی در نزدیکی آنها هستند، یک روش جنگی بی‌سابقه بوده و نماد بارز توحش و تروریسم است.

وی افزود: هدف قرار دادن هزاران نفر از گروه‌های سنی مختلف و در مناطق پرجمعیت لبنان و در شرایطی که این مردم زندگی عادی خود را ادامه می‌دهند، نماد آشکاری از تروریسم است و نقض فاحش قوانین بین‌المللی و بشردوستانه محسوب می‌شود و بدون شک، جنایت جنگی به شمار می‌رود.

بو حبیب خواستار محکومیت رسمی جنایات رژیم اشغالگر توسط شورای امنیت شده و تاکید کرد: یا شورای امنیت، اسرائیل را مجبور به توقف تجاوزات خود می‌کند یا ما شاهد انفجاری بزرگ خواهیم بود که همه را به دوران تاریکی برمی‌گرداند.

پایان اشغالگری صهیونیست‌ها تنها راه صلح و ثابت در منطقه است

«عمار بن جامع» نماینده الجزایر در شورای امنیت با اشاره به حمله تروریستی دیروز رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت که با شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر همراه بود، گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل به هیچ وجه به دنبال صلح نیست و منطقه را به سمت جنگ می‌کشاند و به دنبال گسترش تجاوزات خود در اراضی لبنان است.

وی افزود: حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، بیانگر عدم پایبندی این رژیم به قوانین بین‌المللی است. ما با شدیدترین عبارات تجاوزات رژیم اشغالگر در لبنان را محکوم می‌کنیم و تاکید داریم که پایان اشغالگری صهیونیست‌ها، تنها راه برای صلح و ثبات دائمی در منطقه است.

رژیم اشغالگر همه خطوط قرمز را زیرپا گذاشته است

«سعید ایروانی» سفیر کشورمان در سازمان ملل متحد هم به نوبه خود به شورای امنیت گفت که ایران مجدداً نسبت به عواقب خطرناک تحرکات مخرب و خبیثانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه، هشدار می‌دهد.

وی با اشاره به زخمی شدن «مجتبی امانی» سفیر ایران در بیروت در حمله تروریستی سایبری رژیم اشغالگر افزود: رژیم صهیونیستی از همه خطوط قرمز عبور کرده و جمهوری اسلامی ایران با جدیت مسئله حمله به سفیر خود در لبنان را پیگیری خواهد کرد و حق خود را طبق حقوق بین‌الملل برای انجام همه تدابیر لازم جهت پاسخ به این نقض فاحش هنجار‌های دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، محفوظ می‌دارد.

تحرکات اسرائیل صلح و ثبات جهانی را تهدید می‌کند

«فو کونگ» نماینده چین در سازمان ملل متحد هم در این زمینه اعلام کرد که انفجار تجهیزات ارتباطی در لبنان، اقدامی وحشیانه و هولناک بوده و باید تحقیقاتی مستقل در این زمینه انجام شده و عاملان این بمب گذاری باید پاسخگو باشند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل هم به نوبه خود تاکید کرد: جنگ منطقه‌ای به نفع هیچ طرفی نیست و انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، اقدامی تروریستی است که عواقب آن تنها محدود به منطقه نبوده و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 118

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *