Wp Header Logo 2208.png

مهر: محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: در کنار بحث تولید ملی یکی از موضوعات مورد پیگیری ما در صنعت نوشت افزار تولید محصولات با محتوای بومی و ایرانی – اسلامی است.

وی افزود: روند محتوا سازی در تولیدات نوشت افزار روندی است که همزمان باید در انیمیشن‌ها و محصولات مرتبط تصویری یا سینمایی از نماد یا نشانه‌ای استفاده شود که تولیدکنندگان این نوع محصولات بتوانند آن را شخصیت پردازی کنند و با ارائه محصولات متناسب مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که تولیدات ملی ما رشد نمی‌کرد این بود که افراد وقتی مشاهده می‌کردند سریال‌هایی که حتی در صدا و سیما پخش می‌شود و غیر ایرانی هستند نمادهای آنها در کتاب‌های درسی دفاتر مشق و نوشت افزار استفاده می‌شد؛ توجه به محصولات غیر ایرانی را رقم می‌زد.

به گفته برادران هم اکنون تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی پیمان و اتحادی راهبردی را با کانون پرورش فکری داشته‌اند تا با ایجاد شخصیت پردازی و معرفی به تولیدکنندگان محصولات مورد استفاده برای دانش آموزان به بازار عرضه شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت توضیح داد: در دو سال قبل مجموعه تولیدکنندگان صنایع با مجموعه کانون پرورش فکری تفاهم کردند که از نشان پسر دلفینی استفاده کنند و در سال گذشته نیز نشان بچه زرنگ مطرح شد.

وی گفت: امسال نشانی که مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته و با کانون پرورش فکری تفاهم شده است نشان ریحانه یا همان دختر کاپشن صورتی است که در مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی به شهادت رسید.

برادران ادامه داد: امسال نماد دختر کاپشن صورتی در نوشت افزارهای متنوع محصولات مختلف مانند میز تحریر دفاتر مشق مداد رنگی انواع مدادها و محصولات دیگر استفاده می‌شود که مورد اقبال دانش‌آموزان ابتدایی به خصوص دختران قرار گرفته است.

نوشته تولید نوشت افزار ایرانی با محتوای بومی اولین بار در اقتصاد کلان. پدیدار شد.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *