Wp Header Logo 2227.png
روزنو :

شگفتانه‌های انتخاب استانداران

خبر انتصاب آرش زره‌تن نخستین‌بار توسط فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت رسانه‌ای شد. انتصاب استاندار اهل سنت، اما تابوی نانوشته‌ای بود که برای دهه‌های متمادی در فضای سیاسی ایران نهادینه شده بود. پزشکیان اما نشان داد که به تک‌تک وعده‌هایش با مردم پایبند است و تلاش می‌کند آنها را تحقق بخشد. در ادامه خبر رسید که یدالله رحمانی یکی از مدیران قشقایی برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و منصوب شده است.

شگفتانه‌های دولت در خصوص استانداری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت، انتصاب چند استاندار بانو (بین ۱تا ۳ استاندار) در کنار برگزیدن استانداری عرب برای استان خوزستان و صدور حکم استانداری برای یکی از مدیران بلوچ و …محتمل خواهد بود. این روش اما با مورد توجه قرار دادن حساسیت‌های منطقه‌ای اجرایی می‌شود.  چینش صندلی های مدیران میانی دولت طی روزهای اخیر آغاز شده است، وزرای دولت از یک سو و معاونان رئیس جمهور از سوی دیگر امضاها را پای حکم مدیران بخش های مختلف مجموعه تحت مدیریت خود می زنند. در این میان اما «اسکندر مومنی» وزیر کشور بیش از دیگر دولتمردان زیر ذره بین اهالی سیاست و رسانه قرار دارد، چه آنکه استانداران به عنوان مدیر ارشد و نماینده دولت و حاکمیت در استان ها نقش پیشرو در پیشبرد اهداف و برنامه های دولت را عهده دار هستند.  با آغاز جابجایی ها در رأی استاندارهای کشور، گمانه زنی ها نیز شدت گرفته است، روز گذشته یک رسانه اصولگرا اسامی احتمالی برای ۱۴ استانداری را منتشر کرد.

آنچنان که برای مثال نام هادی حق‌شناس استاندار گلستان در دولت دوازدهم و جهانبخش خانجانی سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات برای استانداری گیلان مطرح شده است. یا در نمونه ای دیگر نام علی حسین حسین زاده و عبدالحسین مقتدایی برای استانداری خوزستان مطرح شده است، او در سال ۱۳۹۵ به سمت سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان منصوب شده بود.  از دیگر چهره های مطرحی که نامشان در این گزارش مطرح شده بود،  علیرضا رشیدیان برای استانداری تهران، رضا شیران خراسانی برای استانداری خراسان رضوی، مهدی جمالی نژاد برای استانداری اصفهان، رضا رحمانی برای استانداری آذربایجان شرقی، جواد جهانگیرزاده برای استانداری آذربایجان غربی، فرهاد تجری برای استانداری کرمانشاه و غلامرضا کاتب برای استانداری سمنان است. محمد عطریانفر اظهار داشت: هر زن دارای صلاحیت کافی برای مدیریت حوزه مناسبات استانی و منطقه‌ای، هیچ منعی برای قرار گرفتن در مسئولیت‌های مهم ندارد. او افزود: البته بعید نیست استاندار شدن زن یا زنانی، با مخالفت‌های آنچنانی طیف رادیکال مواجه شود و آن‌ها شروع به تخریب کنند. عطریانفر بیان داشت: وقتی در سطح دولت اجازه حضور زنان صادر شده است در حوزه مدیریت منطقه‌ای که استان‌ها را هم شامل می‌شود، نباید مخالفتی صورت بگیرد.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *