Wp Header Logo 2355.png

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عظمت و سربلندی امروز جمهوری اسلامی ایران حاصل شجاعت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس است که با ایمان به خداوند متعال و رهبری بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) از هیچ تلاش و کوششی برای دفاع در برابر دشمن متجاوز بعثی که قصد تصرف و اشغال خاک پاک میهن عزیزمان را داشت فروگذار نکردند.

ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در میان آزادی‌خواهان جهان

دوران دفاع مقدس که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی «امام خامنه‌ای»، از آن به‌عنوان یک گنج یاد می‌شود آنقدر از فرهنگ غنی و پرباری برخوردار است که نه‌تنها راهنما و چراغ راه کشور در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، بلکه این توانایی را دارد تا در بین کشور‌های مستقل و ظلم ستیز و تمامی آزادی خواهان جهان بسط و گسترش پیدا کرده و راهنمای مسیر حرکت آنها در جهت مبارزه با ظلم و ستم نیز باشد. 

در واقع آن چیزی که در دوران دفاع مقدس موجب موفقیت و پیروزی رزمندگان اسلام در برابر رژیم متجاوز صدام شد، نتیجه همدلی، تلاش و وحدت مثال‌زدنی جامعه ایران اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود. وحدت و بصیرت رزمندگان دوران دفاع مقدس الگویی موفق و امتحان پس داده است که اگر سرلوحه مسئولان کشور قرار بگیرد، راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات در تمامی حوزه‌ها به خصوص حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهد شد.

البته نقش و تاثیر دوران دفاع مقدس و در رشد و تعالی جامعه ایران اسلامی فقط به داخل مرز‌های کشور محدود نمانده است و مشاهده می‌کنیم که حین و پس از دوران دفاع مقدس، درس‌ها و تجارت برگرفته از ایثار و فداکاری‌های رزمندگان غیور کشورمان از مرز‌های آبی و خاکی کشور فراتر رفته و به‌عنوان الگویی سرمشق کشور‌های مستقل و ظلم ستیز و همچنین گروه‌های مقاومت منطقه و جهان قرار گرفته است.

نکته مهم در این میان که به‌عنوان مهم‌ترین و ارزشمندترین دستاورد دوران پرشکوه دفاع مقدس مطرح است و باید ضمن اینکه سرلوحه داخل کشور قرار گرفته در بین محور مقاومت و تمام آزادی‌خواهان جهان تبیین و ترویج شود، ایستادگی در برابر ظلم، تسلیم نشدن در برابر ظالمان جهان و مبارزه و مقابله با دنیای غرب و در رأس آن استکبار جهانی است. امری که اگر به خوبی به آن عمل شده و از آن الگو گرفته شود کمک فراوانی به کشورها، گروه‌ها و افراد آزادی‌خواه می‌کند.

موضوع بسیار مهم و قابل توجه در این میان تبیین و ترویج فرهنگ والای دفاع مقدس در قدم نخست به جهان اسلام و در قدم بعدی به سراسر جهان و الگوگیری گروه‌ها و جریان‌های مبارز و ظلم‌ستیز است. در واقع تولد و آغاز فعالیت‌های سیاسی و نظامی این گروه مقاومت اسلامی لبنانی از میانه دوران دفاع مقدس شکل گرفت و در جریان آن شاهد بودیم که این گروه مقاومت مبارزه و مقاومت بسیار خوب و قابل توجهی را در برابر دشمن صهیونیستی انجام داد و موجب اخراج آنها از سرزمین‌های لبنان شد.

از طرف دیگر مقاومت و ایستادگی گروه‌های فلسطینی در برابر دشمن صهیونیستی نیز پس از دوران دفاع مقدس و پیروزی رزمندگان اسلام در برابر ارتش بعث عراق وارد مرحله‌ای جدید و دورانی تازه و بس پرافتخار شد و رزمندگان و گروه‌های مقاومت فلسطینی از آن زمان تا امروز ضربات سخت و دردناک فراوانی را به رژیم اشغالگر قدس وارد کردند.

حال اینکه دوران طلایی و خاطره انگیز دفاع مقدس به بهترین شکل و حقیقی‌ترین ضرورت ممکن، عظمت و بزرگی اسلام را به مردم و کشور‌های منطقه و همچنین به کشور‌های سراسر دنیا نشان داد و مبارزه و ایستادگی که امروز توسط رزمندگان مقاومت در منطقه از فلسطین، عراق و سوریه گرفته تا یمن و لبنان و دیگر کشور‌های مستقل و آزادی‌خواه جهان شاهد هستیم همه برگرفته از ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سرچشمه گرفته است.

موضوع دیگر اینکه، با توجه به گنج‌های فراوان موجود در دوران دفاع مقدس، کارشناسان و صاحب‌نظران فرهنگی و سیاسی کشور باید شرایط مناسبی در داخل و در عرصه مدیریت فرهنگی آن فراهم کنند تا نه‌تنها مردم و جوانان ایران این دستاورد‌های عظیم و قابل توجه را درک و فهم کرده که مردم و جوانان کشور‌های سراسر دنبا بیش از پیش با الگو‌ها و دستاورد‌های عظیم این دوران هرچه بیشتر آشنا شده و آن را چراغ هدایت خود در مسیر مبارزه با هرگونه ظلم و ستم در سطح جهان قرار بدهند.

در پایان باید گفت اگر بخواهیم خیلی دقیق و موشکافانه اثرات فراوان و غیرقابل انکار دوران دفاع مقدس را در تحولات جهانی بررسی کنیم باید از جنگ غزه به‌عنوان نمونه‌ای شاخص نام ببریم که در آن رزمندگان فلسطینی با الهام گرفتن از مقاومت و ایثار نیرو‌های ایرانی در برابر متجاوزان بعثی صدام، حدود یک سال است که در میدان جنگ غزه در برابر دشمن صهیونیستی صف‌آرایی کرده و مقاومت و مبارزه‌ای جانانه را در برابر ماشین جنگی متجاوز صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *