Wp Header Logo 2367.png

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت راهبرد امور لبنان روز شنبه تاکید کرد که هیچ اولویتی بالاتر از توقف کشتار‌های اسرائیل و جنگ‌های چندگانه‌ای که این رژیم به راه انداخته، وجود ندارد.

میقاتی: اولویتی بالاتر از توقف کشتار‌های اسرائیل وجود ندارد

وی اضافه کرد: «من از جامعه بین‌الملل و وجدان بشری می‌خواهم که در قبال کشتار‌های وحشتناک اسرائیل، موضع روشنی اتخاذ کنند».

میقاتی ادامه داد: «در پی تحولات تجاوز‌های اسرائیل به لبنان، حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را لغو کردم».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که شبکه المیادین گزارش داد آمار شهدای حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به ۱۹ نفر افزایش یافت و حدود ۲۰ تَن دیگر نیز همچنان مفقود هستند.

 المیادین افزود پیکر‌های یک خانواده ۴ نفره از شهدا از زیر آوار‌های ساختمان مسکونی که روز گذشته هدف جنگنده‌های اشغالگران قرار گرفت، بیرون آورده شد.

المیادین همچنین از بکارگیری ماشین آلات سنگین بیشتر برای کمک به کار آواربرداری و جست‌وجوی افراد مفقودی در این ساختمان ۴ طبقه تخریب شده خبر داد. پیش از این، حزب الله لبنان اعلام کرده بود طی این جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، ۱۶ تن از نیرو‌های این گروه به شهادت رسیدند.

در بین شهدا، «ابراهیم عقیل» ملقب به «حاج تحسین» از فرماندهان نظامی بارز جنبش حزب‌الله قرار دارد. از وی به‌عنوان مرد شماره دو حزب‌الله پس از شهادت «فؤاد شکر»، همچنین فرمانده نیروی «رضوان»، نیروی نخبه این حزب و رئیس دایره عملیات نظامی ویژه حزب‌الله یاد می‌کنند. ابراهیم عقیل معاون اول فؤاد شکر، فرمانده جناح نظامی حزب‌الله و لقب وی پیش از شهادت «حاج عبدالقادر» بود. وی عضو مجلس جهادی حزب‌الله بود.

این مجلس ۸ عضو دارد و «فؤاد شکر»، فرمانده بازر حزب‌الله که در ۳۰ ژوئیه گذشته طی حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ضاحیه به شهادت رسید، عضو آن بود. از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ورود حزب‌الله به‌عنوان جبهه پشتیبان مقاومت فلسطین در نوار غزه از روز ۸ اکتبر تاکنون، منطقه شمالی اسرائیل به یکی از مهم‌ترین جبهه‌های درگیری بین این رژیم و حزب‌الله تبدیل شده است.

این جبهه در امتداد مرز‌های سوریه و لبنان قرار دارد و درگیری‌ها در آن، در بلندی‌های اشغالی جولان و مناطق واقع در دو طرف خط آبی در منطقه اشغالی الجلیل و جنوب لبنان متمرکز است. جبهه شمالی دارای اهمیت راهبردی بسیاری برای اسرائیل است و روی واقعیت‌های جاری در این رژیم و آینده آن در همه زمینه‌های امنیتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و جمعیتی تأثیر می‌گذارد. شمال اسرائیل یک منطقه مرزی است که از نظر امنیتی و نظامی از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است.

این منطقه دارای مرز‌های مشترک به طول حدوداً ۱۲۰ کیلومتر با کشور‌هایی است که دشمن اول اسرائیل هستند. چالش‌های اسرائیل در آن‌سوی مرز متفاوت است و حزب‌الله و گروه‌های مقاومت فلسطینی مستقر در اردوگاه‌های آوارگان در جنوب لبنان تا دولت سوریه و گروه‌های مقاومت فلسطینی مستقر در این کشور را شامل می‌شود.

از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی از بسته شدن حریم هوایی این رژیم از منطقه الخضیره در جنوب حیفای اشغالی تا مرز‌های لبنان خبر دادند.

حزب‌الله لبنان پیش‌تر در پی انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بیش از ۲۰۰ راکت و پهپاد به سمت مواضع ارتش اشغالگر شلیک کرد.

همچنین با اقدام روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در بمباران ساختمانی در ضاحیه جنوبی بیروت که منجر به شهادت «ابراهیم عقیل» فرمانده ارشد حزب الله به همراه ۱۵ نفر دیگر شد، تنش‌ها بیش از پیش در مرز‌های لبنان با فلسطین اشغالی افزایش یافته است.

انتهای پیام/۹۵۵

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *