Wp Header Logo 2483.png
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کارشناسان در جلسه کمیسیون تأکید کردند که این عملیات توسط رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکایی‌ها صورت‌گرفته و آن‌ها در پیجرها مواد منفجره را جاسازی کردند.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی ابعاد فنی حادثه تروریستی لبنان و انفجار پیجرهای در لبنان قبل از ظهر امروز با حضور وزیر ارتباطات و تعدادی از معاونین ایشان دستیار وزیر خارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و نمایندگان کارشناسان و همین‌طور نمایندگانی از مجلس از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و با حضور اکثریت اعضای کمیسیون امنیت در محل کمیسیون برگزار شد.وی ادامه داد: در این جلسه ابعاد و موارد مختلف و متنوع عملیات تروریستی اخیر در لبنان و انفجار پیجرها مورد بررسی و مداقه قرار گرفت وزیر ارتباطات توضیحاتی دراین‌ارتباط و همین‌طور در ارتباط با پیشگیری از حوادث مشابه در کشور دادند و گفتند که عملیات اخیر در لبنان حاصل آلودگی صنعتی بوده و یک عملیات ترکیبی بوده است البته گفتند که این پیجرها بیشتر در حوزه بهداشت و درمان کاربرد داشته است.رضایی بیان کرد: وزیر ارتباطات نکته دیگری در ارتباط با تجهیزات داخلی گفتند که ما به سمت بومی‌سازی تجهیزات حرکت می‌کنیم و آن‌ها را در دستور کار داشته و داریم که تجهیزات مخابراتی را در راستای حمایت از تولید داخل بومی‌سازی بکنیم و مورد حمایت قرار بدهیم. وی ادامه داد: حتی امکان صادرات برخی تجهیزات ‌هم اکنون داریم ما همین‌طور در ارتباط با اقلام وارداتی مخابراتی هم گفتند که آزمایشگاه‌های تأیید نمونه را متناسب با مأموریت‌ها داریم و تأکید کردن که سامانه رجیستری باید تقویت شود.

رضایی ادامه داد: کارشناسان در ارتباط با حادثه تروریستی لبنان در این جلسه چند نکته ارائه دادند. اولاً اینکه تأمین کننده یا مسیر تأمین تجهیزات تحت اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده است. این عملیات توسط رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکایی‌ها صورت‌گرفته و آن‌ها در پیجرها مواد منفجره را جاسازی کردند و از سیستم سیگنال از راه دور آنها را منفجر کردند.وی گفت: در این حادثه همین‌طور باید علاوه بر دولت ایالات متحده آمریکا دولت‌های مجارستان و تایوان هم باید پاسخگو باشند. انحصار ساخت این تجهیزات در اختیار یک شرکت مجارستانی بوده و آنها دراین‌ارتباط باید پاسخگو باشند. ابعاد دیگر این حادثه هم از طرف برادران ما در حزب‌الله لبنان در حال پیگیری و بررسی است.رضایی تصریح کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی به‌صورت آگاهانه و بااطلاع از اینکه مخاطب یا هدف این عملیات مردم عادی و غیرنظامیان بوده‌اند انجام‌گرفته و آمریکایی‌ها هم از این اقدام حمایت کردند .رضایی گفت: مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت منطقه ارائه و تاکید کردند که عملیات تروریستی اخیر لبنان تاثیری بر حمایت حزب الله و مقاومت از غزه نخواهد گذاشت و حمایت ها همچنان ادامه خواهد داشت. وی گفت: اگرچه هدف رژیم از این عملیات بازداشتن حزب‌الله از حمایت از فلسطین و غزه بوده اما آنها به اهداف خودشان دست پیدا نخواهند کرد.رضایی تصریح کرد نکاتی را هم اعضای کمیسیون امنیت ملی در این جلسه گفتند.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *