Wp Header Logo 2552.png

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که یک سال از انجام عملیات موفقیت آمیز و غافلگیرکننده «طوفان‌الاقصی» توسط گروه مقاومت اسلامی فلسطینی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و در آستانه یک سالگی جنگ غزه، بحران این جنگ در حال سرایت به دیگر نقاط منطقه به خصوص لبنان است برای سومین روز شاهد درگیری شدید و خونینی بین دو طرف هستیم.

اتحاد احزاب و جریان‌های سیاسی لبنان با حزب‌الله

حزب‌الله لبنان به عنوان قدرتمندترین و باسابقه‌ترین گروه مقاومت اسلامی در منطقه از فردای آغاز جنگ نابرابر و ویرانگر غزه توسط رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و در دفاع از مردم فلسطین علیه این رژیم اشغالگر و کودک‌کش اعلام جنگ کرد و تا امروز نیز نزدیک به یک سال است که دوشادوش گروه حماس علیه رژیم صهیونیستی در حال نبرد است.

این گروه مقاومت اسلامی لبنانی بسیار دقیق و هوشمندانه با استقرار نیرو‌های خود در مرز با سرزمین‌های فلسطین اشغالی و هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین ضمن اینکه موجب فرار صهیونیست‌ها از شهرک‌های مرزی با لبنان شد، بخش قابل توجهی از توان نظامی ارتش «اسرائیل» را به خود معطوف کرد. این سیاست موجب شد تا بخشی از ارتش رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان مستقر شود و اینگونه مقداری از فشار نظامی «اسرائیل» بر روی مردم غزه کاهش پیدا کرد.

اما رژیم صهیونیستی که از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های یک سال اخیر حزب‌الله لبنان از مردم غزه به شدت خشمگین و عصبانی بود از سه روز گذشته جنگ با این گروه مقاومت اسلامی لبنانی را کلید زد و تا لحظه تنظیم این گزارش تعداد ۵۵۸ نفر از مردم لبنان را به شهادت رسانده و بیش از ۱۶۵۰ نفر دیگر را مجروح کرده است.

البته این اعلام جنگ جدید رژیم صهیونیستی به حزب‌الله لبنان یک نکته بسیار مثبت و قابل توجه با خود به همراه داشت و آن اتحاد تمامی احزاب و جریان‌های سیاسی لبنان با وجود تمامی اختلاف نظر‌های سیاسی و تفاوت‌های ایئولوژیک با این گروه مقاومت اسلامی لبنانی بود. احزاب و جریان‌های سیاسی که حالا با مشاهده اینکه رژیم اشغالگر قدس به خاک لبنان تجاوز نظامی کرده و نقاط مختلف سرزمین آنها را هدف حملات خود قرار داده تصمیم به اتحاد هرچه بیشتر با یکدیگر گرفتند.

«جریان المستقبل» لبنان به رهبری «سعد الحریری» یکی از این جریان‌های سیاسی این کشور بود که روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از مردم لبنان درخواست کرد تا در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی به کشورشان باهم متحد شوند. جریان المستقبل در بیانیه خود آورده است که «همه لبنانی‌ها را به وحدت، همبستگی و انسجام زیر سقف دولت فراگیر لبنان به عنوان تنها سلاح در برابر تجاوزات «اسرائیل» دعوت می‌کنیم.

«جنبش امل» نیز که یکی از دو حزب بزرگ و قدرتمند لبنان است با بسیار مهم برشمردن حفظ وحدت و انسجام ملی در این کشور اقدام به اتخاذ موضعی حمایتی از حزب‌الله لبنان گرفت و «نبیه بری» به عنوان رهبر این جنبش که ریاست پارلمان لبنان را نیز برعهده دارد بر ضرورت ایستادگی و مقاومت و در برابر تجاوزات و جنگ‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

اما موضوع بسیار مهم و جالب توجه این است که احزاب اهل سنت لبنان نیز هماهنگ با سایر احزاب و جریان‌های سیاسی دیگر این کشور در کنار حزب‌الله لبنان و در مقابل رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. بر همین اساس هم مشاهده می‌کنیم که در یکی دو روز اخیر احزاب اهل سنت لبنان هم یکصدا رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بحران در منطقه و جنگ فعلی معرفی کردند.

از طرف دیگر «دروزی‌ها» هم در یک سال اخیر همواره حامی و پشتیبان حزب‌الله لبنان و محور مقاومت بودند و در این راستا نیز شاهد بودیم که «ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در عین اینکه تفاوت قابل توجه سیاسی و ایدئولوژیکی با حزب‌الله لبنان دارد با اتخاذ مواضع صریحی ضمن حمایت و پشتیبانی از حزب‌الله لبنان و محور مقاومت، از رژیم اشغالگر قدس به عنوان عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه یاد کرده است.

در پایان باید گفت مردم لبنان به دلیل سابقه تاریخی در همجواری با رژیم صهیونیستی بر این باور استوار هستند که با توجه به خوی تجاوزگری و اشغالگری این رژیم نامشروع و کودک‌کش، این حزب‌الله لبنان است که با توان نظامی بالای خود همچون سدی در برابر ماشین جنگی صهیونیستی مقاومت و ایستادگی می‌کند و اگر این گروه مقاومت اسلامی لبنانی نبود چه‌بسا لبنان هم به سرنوشت فلسطین دچار می‌شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *