Wp Header Logo 2683.png


کد خبر : 2072395 |
05 مهر 1403 ساعت 12:35 |
16.4K بازدید |

15
دیدگاه

بازیکن سابق تیم ملی پیشنهاد داد:


جام جهانی 2024 به یک‌هشتم نهایی رسیده و تیم ملی ایران تا ساعتی دیگر به مصاف مراکش می‌رود. به بهانه این مسابقه حساس، مصطفی ظریفیان بازیکن سابق تیم ملی، نکات مهمی را مطرح کرده است.

راهنمای بازی تیم شمسایی مقابل مراکش مدعی

به گزارش “ورزش سه”، فوتسالیست‌های تیم ملی امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 از ساعت 16 در استادیوم یونیورسال بخارا به مصاف مراکش قهرمان آفریقا و بهترین تیم جهان در سال 2023 خواهند رفت. این روزها و با پشت‌سر گذاشتن سه مسابقه تیم ملی در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال صحبت زیادی در مورد عملکرد مردان شمسایی و به خصوص ضعف‌های دفاعی و تاکتیکی تیم ملی در برنامه‌های مختلف مطرح شده است. مصطفی ظریفیان، بازیکن سابق تیم ملی و کاپیتان پنج تیم لیگ برتری به شکل موشکافانه به این موضوع پرداخته و حتی راهکار مناسب را نیز ارائه داده است

ظریفیان در خصوص پاشنه آشیل تیم ملی گفت: ضعف دفاعی تیم ملی فوتسال کشورمان را می‌توانیم در ابعاد مختلف بررسی کنیم، البته به اعتقاد بنده این ضعف کلی فوتسال ایران است که در لیگ‌های باشگاهی هم مشاهده می‌شود. مورد اول بازیکنان هستند. این ضعف برمی‌گردد به بینش بازیکنان و مربیان و حتی مدیران فوتسال ایران، چرا که در فوتسال طبق سنت بازیکنانی دارای ارج و قرب هستند که مهارت تکنیکی بالاتری داشته باشند، این بازیکنان بیشتر مورد توجه مربیان هستند و حتی مدیران رقم‌های بیشتری برای جذب این دست بازیکنان هزینه می‌کنند و البته این بازیکنان به صورت ذاتی تمایلی به کار دفاعی ندارند و برای نشان دادن تکنیک ناب خود احتیاج به مالکیت توپ دارند.

2086137

بازیکن سابق تیم ملی ادامه داد: در بعد دیگر مربیان ایرانی قرار دارند که بیشتر زمان تمرین خود را به بالا بردن تکنیک حمل توپ بازیکنان اختصاص می‌دهند و به طور کلی مربیان ایرانی برای بالا بردن تکنیک‌های انفرادی دفاعی بازیکنان زمان و تمرین لازم را نمی‌گذارند و حتی اگر این کار را انجام دهند بازیکنان ما با توجه به بینشی که نسبت به فوتسال دارند تمایلی به این نوع تمرینات ندارند و توجه لازم را نمی‌کنند. در فوتسال کشورمان ارزش یک تکل برای جلوگیری از گل خوردن خیلی کمتر از ارزش یک کار تکنیکی و نمایشی و ضربه به چهارچوب است. حتی جوانان دنبال‌کننده فوتسال بیشتر این بازیکنان تکنیکی و نمایشی را الگوی فوتسال خود قرار می‌دهند و سعی می‌کنند حرکات آنها را الگو برداری کنند و در فضاهای مجازی انتشار بدهند. وحید شمسایی با توجه به اینکه خودش یکی از بهترین بازیکنان هجومی جهان بوده است شاید بیشتر به بازیکنانی با نوع فوتسال هجومی علاقه‌مند باشد که خب قطعا این بازیکنان به‌طور ذاتی تمایل کمی به کارهای دفاعی دارند.

مصطفی ظریفیان به تیم ملی توصیه کرد: مقابل مراکش برای دفاع کردن نیاز به سختگیری و حتی کمی چاشنی خشونت وجود دارد که به‌نظرم حلقه گم‌شده تیم ملی فوتسال کشورمان است. تیم شمسایی به لحاظ تکنیک بازیکنان یکی از بهترین تیم‌های فوتسال جهان است و اگر می‌خواهیم روی سکوی جام جهانی قرار بگیریم، باید بازیکنان ما در دفاع سخت‌گیر و پرتلاش‌تر باشند و کمی خشونت را در مسائل دفاعی بیشتر در دستور کار خود قرار دهند.

source

sar-khat.ir

توسط sar-khat.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *